۱ بهمن ۱۳۷۸، ۰:۰۱
کد خبر: 5700859
T T
۰ نفر
نبردهای خیابانی در گروزنی پایتخت چچن ادامه دارد # مسکو، ایرنا یکم بهمن 1378 برابر با 21 ژانویه 2000 نبردهای خیابانی در گروزنی که به طور جدی از چهار روز پیش اغاز شده است ، امروز جمعه نیز ادامه یافت.
شبکه تلوزیونی "ان تی وی" روسیه به نقل از نظـامیان این کشـور اعـلام کرد: یـگان های فدرال هم اکنون تــلاش می کنند مرکز شهر گروزنی را از وجود جنگجویان چچنی پاک کنند.
این درحالی است که نیروهای روسیه با مقاومت سرسختانه جنگجویان روبرو می باشند.
گفته می شود که در حال حاضر دستکم 2 هزار تن از نیروهای جنگجوی چچنی همچنان در گروزنی می باشند و قصد دارند به مقاومت خود ادامه دهند.
بنابر این گزارش ها جنگجویان شب گذشته از طریـق راههای زیـرزمینی به شمال گروزنی رخـنه کردند و یگان های روسیه را دراین منطقه مورد حمله قرار دادند.
نظامیان روسیه اعلام کردند که این حمله را دفع کرده و تلفات زیادی به جنگجویان وارد اوردند.
جنگجویان نیز متقابلا بر وارد امدن تـلفات فروان به نیروهای روسیه در نبردهای اخیر تاکید دارند.
"بیسلان گانتامیروف" شهردار سابق گروزنی که مورد حمایت روسیه می باشد نیز ادعا کرد که نیروهای تحت فرمانش در حال حاضر پـل رودخانه سونژا را در اختیار خود دارند.
همچنین " گانتامیروف" مدعی شده است که نیروهای وی پنـج محـله مسکونی گروزنی و کارخانه کنسروسازی و نیز اطراف یک واحد تولید لبنیات در این شهر را در تسلط خود دارند.
در همین حال هواپیماهای رزمی نیز به عملیات خود علیه این شهر و برخی دیگر از مراکز تجمع نیروهای چچنی ادامه می دهند.
براساس این گزارش ها جنگنده بمب افکن های روسیه همراه با بالگردهای نظامی این کشور طی روز جاری بالغ بر 200 نوبت پرواز انجام داده اند.
منابع چچنی در عین حال امروز تصریح کردند که" ژنرال میخائیل مالفیف" یکی از فرماندهان نظامیان روسیه را در اسارت خود دارند و و بازجویی ها از وی اغاز شده است.
این منابع گفتند که از ژنرال مذکور نـوار ویـدیویی تهـیه شده است که آماده پخش می باشد.
نظامیان روسیه هنوز اسارت این ژنرال را نپذیرفته و روز گذشته اعلام کردند که تا پیدا نشدن جسد این ژنرال از وی به عنوان مفقودالاثر یاد خواهد شد.
۰ نفر