۳ آذر ۱۳۷۸، ۰:۰۱
کد خبر: 5694924
T T
۰ نفر
حجت الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی از شرق لبنان دیدن کرد # بیروت ، ایرنا: 3 آذر 1378 برابر با 24 نوامبر 1999 حجت الاسلام والمسلمین حاج سید " حسن خمینی " نوه امام خمینی ، در دومین روز اقامت در لبنان ، روز چهارشنبه، از منطقه بقاع در شرق این کشور، دیدن کرد .
وی ، که در این بازدید از سوی "محمد علی سبحانی" سفیر ایران در بیروت همراهی می شد ، به هنگام ورود به شهرک " نبی شیت " از سوی مردم ، شخصیتهای مذهبی، سیاسی، نمایندگان مجلس و همچنین تعدادی از مسوولان حزب ا..در منطقه مورد استقبال قرارگرفت .
حجت الاسلام سید حسن خمینی، با حضور در آرامگاه شهید " عباس موسوی " دبیر کل فقید حزب ا.. ، برای شادی روح ان شهید فاتحه خواند .
در این محل، شیخ "محمد یزبک" از مسوولان حزب ا.. ، در سخنانی،ضمن خوش آمد گویی به نوه امام خمینی ، اظهارداشت : ما مردم مبارز لبنان با شما عهـد و پیمان می بندیم، که با پایبندی به خط امام خمینی (ره ) تحت رهبری حضرت آیت ا..خامنه ای ولی امر مسلمین جهان ، به مبارزه ضد صهیونیستی تا آزاد ســازی اراضی اشغالی ادامه دهیم .
شیخ یزبک گفت : با دیدن شما یاد امام خمینی در خاطره ها زنده می شود.
حجت الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی، ضمن تشکراز استقبال گرم مردم منطقه بقاع ، گفت : در مدت اقامت خود در لبنان ، به این مساله واقف شدم،که امام خمینی همچنان در دلهای مردم این کشور زنده است .
فرزند یادگار امام ، که برای شرکت در همایش گرامیداشت صدمین سال تولد امام خمینی، به بیروت سفر کرده است ، تاکنون با چند تن از شخصیتهای مذهبی و سیاسی لبنان دیدار داشته است .
در این دیدارها،درباره اوضاع جهان اسلام و تحولات بین المللی بحث و تبادل نظر شد .
سید حسن خمینی در ملاقات با نمایندگان حزب ا... در مجلس لبنان،در مورد نقش و فعالیت سیاسی و حقوقی و پارلمانی حزب ا... گفت وگو کرد.
علمای جبل عامل لبنان و اعضای شورای جنبش امل نیز با ایشان ملاقات و گفت وگو کردند .
۰ نفر