۱۱ آذر ۱۳۷۹، ۰:۰۱
کد خبر: 5652363
T T
۰ نفر
مرکز فرماندهی اشرار مسلح درصالح آباد تربت جام منهدم شد # مشهد ، ایرنا: 11 آذر 1379 برابر با اول دسامبر 2000 یک فرمانده نظامی گفت : تیپ یکم ویژه شهدای لشگر 5 نصر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خراسان (شمال شرقی ایران ) دو شب پیش مرکز بزرک فرماندهی اشرار مسلح افغانی را در منطقه عمومی بخش صالح آباد تربت جام منهدم کرد.
وی افزود : مرکزیت فرماندهی اشرار را گروه معروف " شامیر" که بزرگترین و باسابقه ترین گروه شرور در منطقه است ، برعهده داشتند.
فرمانده این تیپ روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت : این عملیات چهارشنبه شب نهم آذرماه جاری در ارتفاعات صالح آباد انجام شد.
سرهنک پاسدار سید حسن مرتضوی افزود : این عملیات با شش ساعت راهپیمایی نیروهای عمل کننده در شب و در شرایط بسیار بدجوی ، مه آلود و سرد در ارتفاعات صالح آباد انجام شد.
وی گفت: پاسداران از چهار محور برمواضع مستحکم اشرار که در منطقه سنگر گرفته بودند مسلط شدند و عملیات را با نام مقدس " یا زهراء " آغاز کردند.
" مرتضوی " افزود : رزمندگان با آتش پرحجم و غافل گیرانه بر مواضع اشرار و درگیری تن به تن باآنان ، ضربات سنگین بر آنان وارد آوردند، که منجر به تخریب 25 سنگر تجمعی اشرار شد.
وی گفت : دراین عملیات موفقیت آمیز 20 تن از اشرار به هلاکت رسیدند ، 20 تن از آنان مجروح و شش نفر از اهالی منطقه که مدتها در اسارت اشرار بودند آزاد شدند.
وی افزود: دراین عملیات سه تن از سرگروه اشرار که "گلاب ، اکبر و شیررو" نام داشتند به هلاکت رسیدند.
وی گفت : در این عملیات سه تن از پاسداران مجروح شدند که حال آنان رضایت بخش است.
وی افزود : همچنین در این عملیات تعدادی سلاح و مهمات و امکانات پیشرفته مخابراتی به غنیمت رزمندگان درآمد.
"مرتضوی"افزود: پاسداران توانستند 200 کیلومترمربع از منطقه ، روستاها و سلسله ارتفاعات شاه نشین ، خواجه طاعون ، تلخ خدایی ، توت سید محمد و گله بید ، واویلا و شهوه و سیرزار را از لوث اشرار پاکسازی کردند .
وی گفت :استحکامات و سنگرهای اشرار در منطقه به گونه ای بود که با دید نظامی و مسلط و با تعداد محدودی نگهبان از فاصله 40 کیلومتری قابل کنترل برای آنان بود.
وی افزود : مرکز فرماندهی گروه شامیر ، پایگاه اشرار و قاچاقچیان بود.
وی افزود : گروههای شرور عملیات شوم ، آدم ربایی ، اخاذی و قاچاق مواد مخدر از این مرکزیت به نقاط مختلف استان خراسان هدایت و اعزام می شدند.
* 813 *
۰ نفر