۱۹ اردیبهشت ۱۳۷۹، ۰:۰۱
کد خبر: 5628032
T T
۰ نفر

پنجمین جلسه محاکمه " عمادالدین باقی " برگزار شد (1)

۱۹ اردیبهشت ۱۳۷۹، ۰:۰۱
کد خبر: 5628032
پنجمین جلسه محاکمه " عمادالدین باقی " برگزار شد (1) # تهران ، ایرنا: 19 اردیبهشت 1379 برابر با 8 مه 2000 پنجمین جلسه محاکمه علنی "عمادالدین باقی " عضو شورای سردبیری روزنامه توقیف شده "فتح " روز دوشنبه درشعبه 1410 دادگاه عمومی تهران به ریاست "سعید مرتضوی " برگزارشد.
جلسه پنجم دادگاه نیز با حضور خبرنگاران صدا و سیما و ایرنا تشکیل شد.
رییس دادگاه اعلام کرد : دراین جلسه به شکایات وزارت اطلاعات و "علی فلاحیان " وزیراسبق اطلاعات از عمادالدین باقی رسیدگی می شود.
مرتضوی از "رضا رضایی "نماینده وزارت اطلاعات خواست شکایت این وزارتخانه را بیان کند.
رضایی گفت : "باقی" طی چند ماهه اخیر با اظهارات و نوشته های خود مبادرت به ارایه اخبار کذب و تحلیل های غلط و شبهه انگیز و محرک کرده است .
وی افزود : باقی ازاین رهگذر علاوه برتشویش اذهان عمومی وایراد تهمت به مجموعه نظام و یا دستگاههای دولتی ازجمله وزارت اطلاعات و تبلیغ منفی علیه نظام ، با دامن زدن به شایعات و شبهه افکنی ، موجبات از بین رفتن اعتماد مردم به نظام را فراهم کرده است .
وی بااشاره به اظهارات باقی درخصوص ترور سعید حجاریان گفت : وی پس ازترور حجاریان می گوید "عناصری ازنهادهای مختلف ،تشکیلاتی را بیرون از دستگاه دولتی ایجاده کرده اند ، در واقع پنهان از چشم نهادهاومسوولان آن یک پای این تشکیلات درنیروی انتظامی وسپاه و یک پای دیگر آن دروزارت اطلاعات و صداوسیما است ".
نماینده وزارت اطلاعات افزود : باقی همچنین می گوید، تکرار این که انگیزه ترور حجاریان شخصی بوده نشان دهنده این است که می خواهند چیزی را از افکار عمومی محو و پنهان سازند. تعلل زمانی مسوولان این را نشان می دهد که می خواهند ماجرا را سرهم بندی کنند.
رضایی افزود: این موارد زمانی بیان شده است که تمام مسوولان نظام بر پیگیری پرونده وکشف واقعیت اصرار کردند ،آیا اظهارمطالبی چون"می خواهند ماجرا را سرهم بندی کنند" ،" عقبه جریان را پاک کنند"، " وزیراطلاعات درسناریوی سرهم بندی کردن ولوث کردن ماجرا شرکت دارد" چیزی جز افترا و تهمت به دستگاهها و تبلیغ علیه کلیت نظام و تشویش اذهان عمومی و تحریک افراد است.
نماینده وزارت اطلاعات گفت : باقی طی 17 ماه گذشته باانتشار اخبار کذب و دامن زدن به شایعات و تغلیظ اکاذیب درجهت قتلهای مشکوک ، اقدامی منفورتر و محکومتر کرد و در دروغ پردازی و شبهه افکنی بی محابا پیش رفت که متاسفانه بیش از همه کلیت نظام متضرر شد.
وی افزود: باقی در مقاله منتشره دردهم بهمن ماه سال گذشته در روزنامه فتح با عنوان "رمزگشایی ازجعبه سیاه قتلهای زنجیره ای" به قتل افرادی اشاره کرد و بااین اخبارکذب و تحلیل های ناصحیح ، انجام آنها را به وزارت اطلاعات نسبت داد.
رضایی گفت : بعضی از مقتولان مورد ادعای باقی ، درحال حاضر از منافقین فعال درعراق علیه ایران به صورت مسلحانه درحال جنک هستند.
وی بااشاره به مقاله باقی با عنوان "این راز چه بود" گفت : باقی دراین مقاله باذکر اکاذیب وتحلیل های غلط ، قتل بانو فخرالسادات برقعی را به وزارت اطلاعات نسبت داد و تنها پرسش مهم حادثه را حضور مدیرکل وقت اطلاعات قم درمنزل پدرمقتوله وبررسی موضوع ازنزدیک دانسته است.
نماینده وزارت اطلاعات تصریح کرد: باقی دراین مقاله و مصاحبه به خوانندگان خود القاء کرده که چون مرحومه برقعی اطلاعاتی داشته و از اسراری مطلع بوده که نباید مطلع می شده ، لذا توسط وزارت اطلاعات به قتل رسیده است .
رضایی گفت : باقی درمقالات و سخنرانی های دیگری مواردی را مکررا مطرح و مدعی شده که قتل این افراد توسط عناصر وزارت اطلاعات و تحت رهبری "سعید امامی " صورت گرفته است که من اینجا می گویم تمامی این ادعاهاکذب محض است.
وی اظهارداشت : به نظر می رسد متهم با علم وآگاهی کامل نسبت به عواقب کار خود اقدام به انتشار این مطالب کرده و باتوجه به اینکه عنصر معنوی جرم محقق شده است تقاضای تعقیب قانونی نامبرده به اتهامات زیر را دارم .
1 - نشراکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی واحراز به وزارت اطلاعات و نهایتا نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران.
2 - افترا و تهمت و انتساب امور اثبات نشده و کذب به وزارت اطلاعات 3 - تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی ایران 4 - اخلال در وحدت وامنیت ملی ازطریق اعلام وانتشار مطالب کذب وشایعه پراکنی واخبار و تحلیل های تحریک کننده .
ادامه دارد...
۰ نفر