۲۵ اسفند ۱۳۸۵، ۰:۰۱
کد خبر: 4991012
T T
۰ نفر
....................................................... تهران - خبرگزاری جمهوری اسلامی25/12/85 خارجی. سیاسی. زیمبابوه. " رابرت موگابه " رئیس جمهوری زیمبابوه روز جمعه با متهم کردن دیپلمات های غربی به حمایت از مخالفان مسلح در این کشور -آنان را به اخراج از زیمبابوه تهدید کرد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از هراره - موگابه در نشستی اظهار داشت : کسانی که می خواهند نماینده کشورشان در اینجا باشند -باید به درستی رفتار کنند و گرنه از کشور ما اخراج خواهند شد.
وی افزود :من از وزارت خارجه می خواهم که این دیپلمات ها را احضار و قانون ضدشورش را برایشان قرائت کند.
موگابه خطاب به دیپلمات های غربی خاطرنشان کرد :زیمبابوه تکه ای از اروپا نیست - بلکه جزو آفریقاست. رابرت موگابه 83 ساله که 27 سال است قدرت را در زیمبابوه در دست دارد- جنبش تغییرات دموکراتیک در این کشور را مسئول خشونت های اخیر معرفی کرده است. برپایه این گزارش" - مورگان چانگورای " رهبر مخالفان دولت زیمبابوه که برای مداوای جراحات وارد شده به سرش براثر ضرب و جرح نیروهای امنیتی زیمبابوه - در بیمارستان بستری شده بود -روز جمعه بیمارستان را ترک کرد.
مقامات حزب مخالف" جنبش تغییرات دموکراتیک " زیمبابوه گفتند چانگواری بعدا در یک کنفرانس مطبوعاتی شرکت خواهد کرد.
چانگورای پیش از این از جامعه بین المللی برای اعمال فشار بر دولت موگابه درخواست کمک کرده بود.
وی که براثر ضرب و جرح پلیس زیمبابوه در بیمارستان بستری شده بود -بر تداوم جنبش سیاسی مخالف تا سرنگونی دولت موگابه تاکید کرد.
سرکوب مخالفین سیاسی توسط دولت موگابه موجب تحریم بین المللی زیمبابوه شده - امری که در نهایت سبب رکود کاری این کشور فقیر آفریقایی به عنوان دارنده بیشترین نرخ تورم در جهان شده است. مترجمام/ شبک/2300/1562 شماره 303 ساعت 21:21 تمام انتهای پیام 21-21-11.C25
۰ نفر