۹ اردیبهشت ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 4746374
T T
۰ نفر
..................................................................
دزفول، خبرگزاری جمهوری اسلامی 9/2/86 داخلی. اجتماعی. اعتراض.
جمعی از کارگران واحدهای نانوایی دزفول در اعتراض به آنچه که پایین بودن دستمزد خود نامیدند یکشنبه در مقابل اداره کار و امور اجتماعی دزفول دست به تجمع زدند.
این کارگران که در فاصله استراحت خود بین پخت ظهر و عصر از ساعت 13 در مقابل اداره کار و امور اجتماعی دزفول تجمع کردند اظهار داشتند: به رغم افزایش قیمت نان از اول اردیبهشت ماه در دزفول دستمزد آنان هیچگونه افزایشی نداشته است.
به گفته آنان نرخ دستمزد یک شاطر و خمیر گیر در واحدهای نانوایی دزفول روزانه بین 55 تا 65هزارریال است که جوابگوی هزینه زندگی یک خانوار نیست.
آنان افزودند: افزایش قیمت نان به بهانه افزایش دستمزدها صورت گرفته و قیمت آرد افزایشی نداشته و تنها سود حاصل از این افزایش قیمت به جیب کارفرما رفته است.
این کارگران معترض که تعداد آنها بیش از یکصد نفر است خواستار افزایش دستمزد روزانه خود تا 110 هزار ریال شدند.
نمایندگان این کارگران معترض افزودند: در صورت بی توجهی به خواسته آنان در روزهای آینده نیز دست به تجمع خواهند زد.
دبیر تعزیرات آرد و نان و مسوول امور اجرایی آرد شهرستان دزفول نیز به خبرنگار ایرنا گفت: با افزایش قیمت نان از اول اردیبهشت ماه روزانه به طور متوسط 100 هزار ریال به در آمد هر واحد نانوایی اضافه شده که این افزایش در آمد باید عادلانه بین کارفرما و کارگران تقسیم شود.
" عبدالعلی زرکی" افزود: برای پیگیری خواسته کارگران واحدهای نانوایی جلسه ای از ساعت 13 امروز با حضور نمایندگان کارگران ، اتحادیه نانوایان و اداره کار و امور اجتماعی دزفول در محل اداره کار تشکیل شده و تا حصول نتیجه نهایی ادامه دارد.
از سوی مسوولان اداره کار به کارگران نانوایی اعلام شد که مشکل آنها در جلسه ای در سه شنبه مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
234 واحد نانوایی در دزفول نان مورد نیاز مردم این شهرستان را تهیه می کنند.کد2 648/538/640 شماره 547 ساعت 00:17 تمام انتهای پیام C09.17-00-03
۰ نفر