۲۴ بهمن ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 4229310
T T
۰ نفر

آیت الله یزدی :

۲۴ بهمن ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 4229310
هیچ نظامی مانند نظام اسلامی به زنان خدمات ارزنده ارایه نکرده است ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/11/24 فرهنگی.نظام اسلامی.خدمات ارزنده.جامعه زنان قم- آیت الله محمد یزدی رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به رویکرد تعالی بخش نظام اسلامی نسبت به مساله زن تصریح کرد: هیچ نظامی همانند نظام اسلامی تا این اندازه خدمات ارزنده ای را به جامعه زنان ارایه نداده است.
به گزارش ایرنا، وی روز یکشنبه در آیین تودیع و معارفه رسمی مدیران سابق و جدید حوزه علمیه خواهران کشور در سالن اجتماعات این مرکز تصریح کرد: این برای همه روشن است که زنان در طول تاریخ روزگار سختی را گذرانده اند و کمتر کسی است که از رنج و مشقت زنان در تاریخ اطلاعی نداشته باشد.
وی افزود: از دیگاه قرآن تفاوتی بین زن و مرد به عنوان یک انسان وجود ندارد و این در حالی است که زن اغلب در طول تاریخ به عنوان یک کالا و یا حتی کمتر از یک کالا بشمار آمده و در اموری مانند تقسیم ارث نیز به شدت مورد ظلم و تضییع حقوق قرار می گرفته است.
آیت الله یزدی ادامه داد: ولی نظر ما این است که زن با پیدایش نظام اسلامی در ایران چهره دیگری پیدا کرد و ارزش های وجودی زن از طریق انقلاب اسلامی بیش از هر دوران دیگری برای جهانیان به اثبات رسید و این بیش از همه به خاطر نگاه ژرف و عمیقی بوده که حضرت امام (ره ) به زن به عنوان یک موجود ارزشمند داشته است که تاسیس موسسه جامعه الزهرا (س )به دستور ایشان در اوایل انقلاب نمونه بارز این دیدگاه است.
وی با اشاره به پیشرفت و ارتقا چشمگیر زنان ایرانی بعد از دوران پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی تصریح کرد: در دوران پیش از انقلاب و حتی در اوایل انقلاب بانوان کمتر در مراکز علوم دینی حضور داشته و در بحث علوم دینی به مدارج عالیه دست پیدا می کردند.
وی افزود: ولی امروز بیشتر استان ها و یا شهرهای ایران دارای مراکز علمی و حوزوی خواهران هستند که در آنها علوم دینی تدریس و بانوان فاضله ای نیز تحویل جامعه می شود.
رییس جامعه مدرسین با بیان اینکه در طول تاریخ کمتر زنی بوده که محدثه و یا راوی حدیث بوده باشد، تصریح کرد: در دوران حیات نظام اسلامی تعداد بیشماری زنان طلبه و فرهیخته در زمینه علوم دینی پرورش یافتند که بی شک این یک اقدام کاملا منحصر به فرد و بی سابقه در طول تاریخ از سوی نظام اسلام محسوب می شود.
آیت الله یزدی همچنین نسبت بیشتر حضور زنان در دانشگاه ها را یکی از برکات انقلاب اسلامی دانست و افزود: زن تا آنجا در جامعه ایران رشد یافته، که امروز تعداد دانشجویان دختر نسبت به پسران در دانشگاه های ایران بیشتر است و البته باید حضور در دانشگاه ها حتما در مسیری باشد که اسلام و انقلاب اسلامی می گوید و بر آن تاکید دارد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نگرش منفی دنیای غرب به زن اظهار داشت: غربی ها بعد از طرح مسایل حقوق بشری و ایجاد فضای باز برای زنان آنان را در بدترین وضعیت قرار دادند تا جایی که به جرات می توان گفت دنیای غرب و دنیای غیر اسلام بیشترین جنایات و جرایم را در مورد زنان انجام داده است.
آیت الله یزدی استفاده صرف و محض از زن برای مسایل جنسی، تبلیغات تجاری و جاسوسی و ازدواج هایی که به همین منظور صورت می گیرد را نمونه ای بارز از اقدامات ضد اخلاقی غرب علیه زنان عنوان کرد و افزود: شرم آور است که غرب در مورد زن چنین تصوراتی دارد.
رییس جامعه مدرسین ، حضور زنان را در جامعه برای آنکه حریم ها بیشتر حفظ شود ضروری خواند و افزود: حضور اجتماعی زن قابل انکار نیست، چرا که اگر دکتر زن باشد دیگر دکتر مرد برای زایمان جراحی و یا تزریقات مورد استفاده قرار نمی گیرد و با این کار حرمت زن بیشتر حفظ می شود.
وی با بیان اینکه تربیت و تعلیم نیز بواسطه حضور زنان بیشتر موثر واقع می شود، اظهار داشت: در آموزش و پرورش نیز معلم و مربی زن بیشتر می تواند با یک دانش آموز دختر ارتباط انسانی و تربیتی برقرار کند.
دراین نشست ضمن تجلیل و قدردانی از آیت الله محمدعلی شرعی رییس سابق حوزه علمیه خواهران سراسر کشور ، حجت الاسلام محمودرضا جمشیدی به عنوان مدیر جدید این مرکز معرفی شد. ک/2 7407 / /380 شماره 558 ساعت 16:04 تمام
۰ نفر