۲۶ بهمن ۱۳۹۰، ۱۸:۵۴
کد خبر: 30819992
T T
۰ نفر

اصفهان- معاون روابط كار استان اصفهان با بيان اينكه اين استان 900هزار نفر كارگر بيمه شده مشغول به كار دارد، گفت: اگر بطورمتوسط هركارگر داراي خانواده سه نفره باشد، در مجموع 70 درصد جمعيت استان اصفهان جزو خانواده كارگران هستند.

به گزارش ایرنا، 'محسن نیرومند' روز چهارشنبه در گردهمایی سراسری سالانه بازرسان كار كل كشور در اصفهان با اشاره به اینكه این استان هشت هزار واحد صنعتی و 150 هزار واحد صنفی - خدماتی دارد، افزود: این امر توجه به مسایل ایمنی كارگران و نگهداری نیروی انسانی را پررنگ كرده است.

وی با بیان اینكه استان اصفهان دومین استان صنعتی از لحاظ تعداد واحدهای صنعتی و كارگران است، خاطرنشان كرد: رشد صنایع مادر در استان اصفهان بسیار چشمگیر بوده و بحث ایمنی نیز در این استان مورد توجه ویژه ای قرار گرفته است.

وی با اشاره‌ به آمار بازرسی استان اصفهان گفت: در یك سال گذشته 35‌هزار مكاتبه و 30‌هزار بازرسی ادواری، موردی و بررسی حوادث در این استان انجام شده است.

معاون روابط كار استان اصفهان گفت: بازرسی سنتی از كارگاه‌های تولیدی، دادن ابلاغیه به كارفرما برای لحاظ كردن امور ایمنی كارگران و پیگیری نكردن آنها دیگر كارساز نیست.

وی تاكید كرد: با برپایی اینگونه گردهمایی ها می توانیم از پتانسیلهای قانونی استفاده كنیم.

برومند با بیان اینكه یك هزار كارگروه حفاظت فنی و بهداشت كار در كشور وجود دارد، اضافه كرد: این كارگروهها به عنوان بازو برای ارتقای فرهنگ ایمنی محسوب می شوند.

معاون روابط كار استان اصفهان با اشاره به اقدامات این استان در امور بازرسی اظهارداشت: تیم چهار نفره بازرسی تشكیل شده در كارگروههای حفاظت فنی از اقدامات ویژه استان اصفهان است كه بخصوص در بحث متروی اصفهان فعالیتهای خوبی انجام دادند.

به گفته وی، تشكیل انجمن صنفی كارشناسان بازرسی باعث هم افزایی تاثیر فعالیتهای آنها می شود.

برومند، تشكیل كارگروه ایمنی در صنعت را از دیگر اقدامات جدید در استان اصفهان دانست و گفت: سعی داریم تمامی سازمانها و ادارات را در این امر دخیل كنیم.

به گزارش ایرنا، گردهمایی سراسری سالانه بازرسان كشور با اجرای كارگاههای آموزشی درباره كارگروههای حفاظت فنی و آموزش ایمنی ماشین آلات بسته بندی و چاپ تا 27 بهمن ماه جاری در اداره تعاون، كار و رفاه اجتماعی شهرستان اصفهان برگزار می شود.

90/1011

سرخط اخبار استان‌ها