۱۷ فروردین ۱۳۹۸، ۱۶:۳۰
کد خبر: 83266767
T T
۰ نفر
رتبه دوم تاثیرگذاری بر توسعه پایدار به دانشگاه الزهرا رسید

تهران- ایرنا- براساس نخستین رتبه بندی «اثرگذاری » موسسه تایمز ، دانشگاه الزهرا(س) جایگاه دوم كشور را در زمینه اثرگذاری بر توسعه پایدار از آن خود كرد.

به گزارش روز شنبه ایرنا ، دانشگاه الزهرا موفق شد در نخستین رتبه بندی 'اثرگذاری' موسسه تایمز (University Impact Ranking) بین 460 دانشگاه جهان رتبه بین 300–201 دانشگاه برتر جهان را به خود اختصاص دهد. این رتبه بندی به ارزیابی اثرگذاری اجتماعی و اقتصادی دانشگاه ها در تحقق اهداف 17 گانه توسعه پایدار سازمان ملل متحد می پردازد.
دانشگاه الزهرا در چند شاخص به ترتیب بالاترین امتیاز را كسب كرده است.
اهداف توسعه پایدار سازمان ملل متحد ۱۷ مورد است كه مؤسسه تایمز برای این رتبه بندی از ۱۱ مورد استفاده كرده است كه شامل ، بهداشت و رفاه، آموزش كیفی ، برابری جنسیتی ، رشد اقتصادی، صنعت، نوآوری، زیرساخت ، كاستن از نابرابری، شهرها و جوامع پایدار، مسئولیت مصرف و تولید، اقدام آب و هوایی ، صلح، عدالت و نهادهای مقتدر و مشاركت برای نیل به اهداف توسعه پایدار سازمان ملل متحد است .
طبق رتبه بندی اعلام شده در سال جاری، دانشگاه الزهرا بعد از دانشگاه علوم پزشكی ایران در رتبه دوم دانشگاه های كشورقرار گرفت. در این رتبه بندی در مجموع 12 دانشگاه از ایران فهرست شده اند.

**انتصاب اعضای كرسی‌های نظریه‌پردازی، نقد و مناظره شهید بهشتی
سید حسن صدوق، رئیس دانشگاه شهید بهشتی ضمن تقدیر و تشكر از دبیر و اعضای سابق كمیته كرسی‌های نظریه‌پردازی، نقد و مناظره دانشگاه شهید بهشتی، دبیر و اعضای جدید این كمیته را منصوب كرد.

** خدمات علوم پزشكی شهید بهشتی به سیل زدگان
محمدرضا غفارزاده رزاقی، رئیس گروه سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد معاونت امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی، اظهار كرد: در پی حادثه تاسف بار سیل اخیر در استان گلستان، فارس و بعضی مناطق تحت پوشش این دانشگاه، از جمله ورامین، دماوند، فیروزكوه و شمیرانات، تیم های حمایت روانی و اجتماعی مثل همیشه در صحنه حضور یافتند و به ارائه خدمات پرداختند.
**8398**1601**
۰ نفر