۲۹ مهر ۱۳۹۷، ۱۸:۲۸
کد خبر: 83073721
T T
۰ نفر
نمایش طلوع خورشید از حلب در دمشق به صحنه رفت

دمشق- ایرنا - نمایش 'الشمس تشرق من حلب' (خورشید از حلب طلوع می كند) برای هفت شب در مصلای حرم حضرت زینب (س) در دمشق اجرا می شود.

به گزارش یكشنبه شب ایرنا، نمایش خورشید از حلب طلوع می كند به كارگردانی كوروش زارعی از شنبه شب ( 28 مهرماه ) به دعوت دفتر نمایندگی رهبر معظم انقلاب در سوریه در حرم حضرت زینب(س) در حال اجرا است.
این نمایش در دهه نخست مهرماه سال جاری (1397) برای 10 شب در شهر حلب سوریه اجرا شد و با استقبال بیش از 8 هزار مخاطب روبه رو شد و بر اساس دعوت وزارت فرهنگ سوریه از شب گذشته در شهر دمشق نیز به روی صحنه رفته است.
نمایش 'الشمس تشرق من حلب' كه بازگو كننده بخشی از ماجرای واقعه عاشورای سال 61 هجری قمری و مواجهه راهب نصرانی با سر مبارك حضرت امام حسین (ع) است در كنار روایت تاریخی خود سعی داشته تا نگاهی نیز به جامعه امروز و به ویژه مردمان كشور سوریه كه سالها است در جنگ به سر می برند، داشته باشد.
نمایش 'خورشید از حلب طلوع می‌كند' به عنوان نخستین تولید مشترك هنرمندان ایرانی و سوری به سفارش سازمان فرهنگی - هنری اوج و از تولیدات نمایش مركز هنری 'مهاد' است كه در مسیر تبادلات فرهنگی - هنری و به اشتراك گذاشتن نگرش مذهبی میان دو كشور به اجرا در آمده است.
نمایش 'الشمس تشرق من حلب' به نوشته 'ابوباسم حیادار' به كارگردانی زارعی است و بازیگرانی همچون 'مروان غریوان'، 'سمیر طویل'، 'یاسین عدس'، 'حسان الفیصل'، 'محمد سقا'، 'وجد السعید'، 'عبود طویل'، 'شام حسنی'، 'بشری طویل' و 'نور شاقول' در آن ایفای نقش می‌ كنند.
شبد**خاورم**8005 **1010

سرخط اخبار جهان