۲۸ مهر ۱۳۹۷، ۲۰:۴۶
کد خبر: 83072592
T T
۰ نفر
زائران ايراني تصادف در عراق را فوري گزارش كنند

بغداد - ايرنا - يك مسئول در سفارت جمهوري اسلامي ايران در بغداد از زائران ايراني خواست نكاتي را درصورت بروز تصادف رانندگي در عراق رعايت كنند.

اين مسئول روز شنبه در گفتگو با خبرنگار ايرنا در بغداد توصيه كرد: زائران اربعين حسيني در صورت بروز حوادث رانندگي براي آنان، پيش از اقداماتي چون انتقال مصدومين به داخل كشور و هم چنين قبل از به هم خوردن صحنه حادثه نكاتي را بايد رعايت كنند تا امكان پيگيري هاي آتي وجود داشته باشد.
وي افزود: جهت پيگيري هاي آتي و جلوگيري از تضييع حقوق مصدومين و فوت شدگان احتمالي ناشي از حوادث رانندگي، وجود گزارش پليس و يا پاسگاه و ثبت آن ضروري است همچنين بايد شكايتنامه اي در اين خصوص تنظيم شود.
اين مسئول اضافه كرد: در موارد خسارت جاني و همچنين در صورتي كه تصادف خسارتي است و هنوز خسارت نقدي دريافت نشده است، اعلام رضايت مصدوم و يا مصدومين از مقصر حادثه صورت نگيرد.
وي هشدار داد: در صورت نبود مقصر اصلي و نيز مداركي از جمله تصوير صحنه با تلفن همراه، شماره اتومبيل و مشخصات راننده ، زائران و مسافران ايراني در عراق نمي توانند در آينده براي احقاق حق و دريافت خسارت هاي خود اقدام كنند.
اين مسئول در سفارت جمهوري اسلامي ايران در بغداد از زائران ايراني خواست در صورت مطلع شدن از انتقال بيماران و مصدومين به مراكز درماني و يا پاسگاه و يا بروز هر حادثه جاده اي در حوزه كاظمين و سامرا، موضوع را از طريق شماره تلفن ۰۷۸۰۹۱۳۲۱۰۲ اطلاع دهند.
به گفته وي، در شهرهاي مقدس نجف و كربلا نيز زائران در اين گونه موارد مي توانند به كنسولگري ها مراجعه كنند.
گفتني است: 6 زائر ايراني روز شنبه بر اثر واژگون شدن خودروي حامل آنها در بصره در جنوب عراق بطور سطحي زخمي شدند.
رسانه محلي 'المربد' به نقل از سرهنگ 'صبيح الاماره' رئيس راهنمايي رانندگي استان بصره (جنوب عراق) اعلام كرد كه اين زائران ايراني سوار بر يك دستگاه خودروي ون از مرز عراق عازم كربلا براي انجام زيارت اربعين بوده اند.
علت اين حادثه تركيدن لاستيك خودرو حامل زائران ايراني در نزديكي ايست و بازرسي 'سدره' گزارش شده است.
استاندارد نبودن جاده ها، نبود علائم راهنمايي كافي، فقدان نظارت بر اجراي قوانين و مقررات مربوطه، رانندگي با سرعت بالا و افزايش ترافيك بويژه در ايام اربعين همه سال ها باعث حوادث خون بار رانندگي در عراق شده است.
خاورم*6*380**

سرخط اخبار جهان