۲۵ مهر ۱۳۹۷، ۲۰:۲۱
کد خبر: 83069759
T T
۰ نفر
شعب بانك هاي عامل دينار زائران را در اختيارشان قرار مي دهد

تهران- ايرنا- معاون امنيتي و انتظامي وزارت كشور با اشاره به مرزهاي مهران، چذابه و شلمچه به عنوان مرزهاي زميني اربعين سال 1397 گفت: با توافقي كه با بانك مركزي انجام شد، شعب بانك هاي عامل دينار مورد نياز زائران را در اختيارشان قرار خواهند داد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني وزارت كشور، حسين ذوالفقاري روز چهارشنبه در دوازدهمين جلسه ستاد مركزي اربعين حسيني با بيان اين مطلب افزود: درخصوص تأمين ارز زائران تلاش هاي زيادي انجام شد تا با كمبود دينار عراق در بازار روبرو نشويم.
رئيس ستاد مركزي اربعين بيان كرد: در روزهاي باقيمانده همه حوزه هاي ستاد با ارتباط مستمر هماهنگي كافي داشته باشند. همه اطلاعات بين دبيرخانه ستاد با كميته ها و بين كميته ها با يكديگر تبادل شود و ارتباط و هماهنگي مستمر برقرار شود تا اطلاعات همه حوزه درست و به روز باشد و اين اطلاعات به درستي به مخاطبان منتقل شود.
وي ادامه داد: با اين ارتباط مستمر مي توان بسياري از مسائل و مشكلات را در مركز استان ها حل كرد و مسائل را كميته به كميته پيگيري كرد. اگر چنين اقداماتي انجام دهيم در اجرا كمترين مشكل را خواهيم داشت و اين امر موجب صرفه جويي در وقت مي شود.

** تلاش داريم بخشي از كالاها را به جاي مرز مهران از مرزهاي ديگر منتقل كنيم
رئيس ستاد مركزي اربعين درخصوص انتقال كالا و بارهاي تجاري در زمان اوج ترافيك مرزها در روزهاي منتهي به اربعين نيز اشاره كرد: تلاش بر اين است كه بخشي از كالاها را به جاي مرز مهران از مرزهاي ديگر منتقل كنيم. همچنين تا آنجايي كه امكان دارد محدوديتي براي عبور كالاهاي تجاري ايجاد نكنيم و در نهايت روزهاي پيك ترافيكي را مشخص و زمان محدوديت ها را تعيين و پيشتر به تجار و رانندگان اعلام كنيم تا معطلي و گرفتاري در مرز ايجاد نشود.
ذوالفقاري رئيس ستاد مركزي اربعين همچنين درخصوص اقدامات اين ستاد تصريح كرد: 5 شعبه و 40 باجه بانكي در عراق آماده خدمات رساني به زائران ايراني خواهند بود و محل استقرار اين شعب را به مردم اعلام خواهيم كرد.
وي تاكيد كرد: درخصوص تأمين ارز زائران تلاش هاي زيادي انجام شد تا با كمبود دينار عراق در بازار روبرو نشويم. به همين دليل با توافقي كه با بانك مركزي انجام شد، شعب بانكهاي عامل دينار مورد نياز زائران را در اختيارشان قرار خواهند داد.
گفتني است؛ در اين جلسه دبيرخانه ستاد مركزي اربعين حسيني گزارشي از روند كار و آخرين اقدامات اين ستاد و كميته هاي آن ارائه كرد.
در ادامه اين جلسه همچنين، گزارشي از آخرين اقدامات استان هاي مرزي ارائه شد و مديران استان هاي مرزي اقدامات خود در حوزه رفاهي، مرزي و خدماتي را اعلام كردند.
در پايان گزارشي از اداره كل امور اتباع خارجي درخصوص وضعيت ثبت نام زائران خارجي و مهاجران و مسائل و مشكلات پيرامون اخذ رواديد از سوي آنها ارائه و مسائل بررسي شد.
شهريار حيدري دبير ستاد مركزي اربعين در اين خصوص اشاره كرد: ثبت نام اتباع افغانستاني شروع شده است و در تلاش هستيم مشكلات اين عزيزان به سرعت برطرف و براي همه متقاضيان رواديد صادر شود.
حيدري آخرين آمار ثبت نام در سامانه سماح را يك ميليون و پنجاه هزار نفر اعلام كرد و گفت: هشتصد هزار نفر تاكنون رواديد خود را دريافت كرده اند و 200 هزار رواديد هم آماده تحويل است.
وي افزود: هياتي از ستاد مركزي اربعين به عراق اعزام شدند و در حوزه هاي مسائل بانكي، ارتباطات، راهداري و ساير مباحث با مقامات عراقي رايزني كردند و به نتيجه رسيدند.
حيدري اشاره كرد: در برخي موارد نياز به حضور و دستور وزير كشور عراق بود كه در همين راستا امروز وزير كشور عراق شخصاً از مرز مهران بازديد كرد و در جريان مسائل و مشكلات اين مرز قرار گرفت. در جريان اين بازديد تصميمات و دستوراتي اتخاذ شد كه موجب تسريع و روان شدن امور مرزي شد.
همچنين مقرر شد تا نماينده تام الاختياري در مرز معرفي كنند تا به مسائل اين بخش رسيدگي كند و به تبع آن ايران نيز نماينده اي را در اين مرز مشخص كرد.
وي در ادامه به مذاكرات بانك مركزي ايران و عراق اشاره كرد و يادآور شد: مقرر شد تا در شهرهاي نجف، كربلا و كاظمين شعبات بانكي فعال و به مردم خدمات ارائه كنند.
دبير ستاد مركزي اربعين درخصوص آغاز طرح هاي اربعين بيان كرد: طرح امداد و نجات در استان هاي خوزستان، ايلام و كرمانشاه از 21 مهر آغاز شده است كه 6 روز زودتر از سال قبل فعال شده است.
از 28 مهر تا 11 آبان طرح اسكان و تغذيه به مدت 13روز اجرا مي شود و دفاتر بيمه اي در 40 مكان به موازات مراكز بهداشت و درمان در عراق مستقر خواهند شد.
سيام*3061*1908

سرخط اخبار فرهنگ