۲۴ شهریور ۱۳۹۷، ۲:۱۲
کد خبر: 83033294
T T
۰ نفر

داعش 20 تن از نيروهاي كُرد در شرق سوريه را كشت

۲۴ شهریور ۱۳۹۷، ۲:۱۲
کد خبر: 83033294
داعش 20 تن از نيروهاي كُرد در شرق سوريه را كشت

تهران – ايرنا – منابع خبري جمعه شب گزارش دادند، دستكم 20 تن از نيروهاي كرُد سوري مورد حمايت آمريكا، در كمين داعش در استان دير الزور سوريه كشته شدند.

به گزارش خبرگزاري فرانسه، 20 عضو «نيروهاي دموكراتيك سوريه » در كمين داعش در منطقه «هجين» واقع در استان ديرالزور در شرق سوريه كشته شدند.
بر اساس اين گزارش نيروهاي مورد حمايت آمريكا قصد داشتند تا به منطقه هجين كه تحت اشغال داعش است حمله كنند كه در كمين نيروهاي داعش گرفتار شدند.
نيروهاي دموكراتيك سوريه هم پيمان آمريكا است كه شمال و شمال شرق اين كشور را در كنترل خود دارد.
نيروهاي آمريكايي در مناطق تحت سيطره نيروهاي كرد دموكرات در شرق فرات مستقر هستند.
آمريكا بدون اجازه دولت سوريه با واردكردن نيروهاي نظامي خود به عنوان يك اقدام تجاوزكارانه 10 پايگاه نظامي براي حمايت از تروريست ها در شرق سوريه احداث كرده است.
آمريكا و چند كشور محدود همپيمان آن، از اوت 2014 (مرداد 1393) به بهانه مبارزه با گروه تروريستي داعش، خارج از چارچوب سازمان ملل متحد و بدون هماهنگي با دولت سوريه، ائتلافي به اصطلاح بين المللي تشكيل داده اند كه تاكنون بسياري از شهروندان بي گناه سوري را در استان هاي الرقه، ديرالزور، حسكه و حلب به خاك و خون كشيده و بسياري از زيربناهاي اين كشور را تخريب كرده است.
تجاوزهاي ائتلاف آمريكايي و جنايت هاي جنگي و ضد بشري آن در حق غيرنظاميان سوري به ويژه كشتار زنان و كودكان، افزايش يافته است به طوري كه بارها شاهد قتل و عام دسته جمعي مردم بيگناه سوريه و عراق هستيم.
دولت سوريه نيز بارها با اعلام حضور غيرقانوني نيروهاي آمريكايي در اين كشور، خواستار خروج آنها شده است.
شبك**9365**3404

سرخط اخبار جهان