۱۲ شهریور ۱۳۹۷، ۱۵:۴۹
کد خبر: 83021508
T T
۰ نفر
پیشنهادی به بانك ها كه از تولید صنایع دستی حمایت می كند

تهران- ایرنا- معاون وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی درباره برنامه های حمایتی از تعاونی های صنایع دستی گفت: به اعضای هیات رییسه بانك توسعه تعاون پیشنهاد كردیم از این محصولات به عنوان هدیه برای مشتریان خود استفاده كنند.

«حمید كلانتری» امروز (دوشنبه) در حاشیه گشایش نمایشگاه توانمندی های بخش تعاون در پاسخ به خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: طرح استفاده از صنایع دستی به عنوان هدیه با استقبال مدیران بانك توسعه تعاون روبرو شده و هدف آن تقویت تعاونی های صنایع دستی است.
كلانتری در پاسخ به این پرسش كه كدام تعاونی ها به حمایت بیشتری نیاز دارد، گفت: تعاونی های صنایع دستی به مساعدت بیشتری نیاز دارند زیرا صنایع دستی به صورت مستقیم به دست روستاییان تولید می شود.
وی افزود: با حمایت تعاونی های صنایع دستی به نوعی از اشتغال و معیشت روستاییان حمایت كرده ایم.
معاون وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی نمایشگاه توانمندی های بخش تعاون را كه امروز در هتل المپیك تهران گشایش یافت، فرصت مناسبی برای نشان دادن ظرفیت های این بخش دانست و افزود: مدیران بخش های مختلف با بازدید از این نمایشگاه ها می توانند مشكلات تعاونگران را از نزدیك شنیده و با آن آشنا شوند.
معاون وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی فرصت شناسایی بازار و مشتریان جدید را از دیگر مزیت های برپایی این نمایشگاه ها عنوان كرد.
نمایشگاه توانمندی های بخش تعاون از امروز به مدت سه روز در هتل المپیك تهران برپاست.
در این نمایشگاه 80 تعاونی تولیدی و خدماتی از سراسر كشور حضور دارند.
به گزارش ایرنا، سیزدهم شهریور 1370 راه اندازی بخش تعاونی اقتصاد به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید و وزارت تعاون با هدف اعمال نظارت دولت و حمایت و پشتیبانی از این بخش در همان سال تشكیل شد.
از این رو، سیزدهم شهریورماه به نام روز تعاون نامگذاری شده است.
سهم بخش تعاون در اقتصاد ملی براساس قانون اساسی باید 25 درصد باشد كه اكنون حدود 6 درصد اعلام شده است و انتظار می رود در پایان برنامه ششم توسعه (1400- 1396) به 15 درصد برسد.

اقتصام 0454*1070*1961*

سرخط اخبار اقتصاد