۳۰ مرداد ۱۳۹۷، ۲۱:۴۱
کد خبر: 83008766
T T
۰ نفر
ايران از معدود كشورهاي سازنده جنگنده هاي نسل 4 است

رم - ايرنا - روزنامه ايتاليايي 'ايل جورناله' با اشاره به رونمايي از جنگنده تمام ايراني و پيشرفته 'كوثر'، نوشت: جمهوري اسلامي ايران از معدود كشورهايي است كه توان ساخت جنگنده هاي نسل چهارم را دارد.

به گزارش ايرنا، ايل جورناله روز سه شنبه افزود: ايران 24 ساعت قبل از روز ملي صنايع دفاع در مراسمي كه با حضور حسن روحاني رئيس جمهوري برگزار شد، از جنگنده كوثر كه يك هواپيماي شكاري جديد آموزشي است رونمايي كرد.
اين روزنامه افزود: اين جنگنده جديد ايراني از هواپيماي F-5E / F Tiger الهام گرفته شده است. كوثر يك جنگنده پيشرفته با توان Close Air Support است كه نيروي بازدارنده ايران را در قبال واشنگتن بهبود مي بخشد. اين يك شكاري نسل چهارم است كه تماما در ايران ساخته شده و داراي رادارهاي پيشرفته و سيستم ناوبري با دقت بالا است . ايران يكي از معدود كشورهايي است كه از دانش فني داخلي براي طراحي و ساخت جنگنده هاي نسل چهارم برخوردار است.
اين روزنامه نوشت: ايران قرار است تك نفره جنگي و دو نفره آموزشي هواپيماي كوثر را توليد كند. گفته مي شود كه اين هواپيما قادر به پرواز در ارتفاع 45 هزار پا است و با دو موتور جت Owj كه ساخت داخلي است حركت مي كند. وزن اين هواپيما بايد حدود 10 تن باشد كه براي تغذيه اين نوع شكاري كافي است. موتور جت اين هواپيما در ماه اگوست 2016 رونمايي شده بود و يك افتخار ملي محسوب مي شود . ايران هشتمين كشور جهان از نظر توان توليد موتور هواپيما با سطح بالاي فناوري داخلي است.
اروپام**461 **3404

سرخط اخبار جهان