۲۵ مرداد ۱۳۹۷، ۱۱:۲۵
کد خبر: 83003008
T T
۰ نفر
اروپایی ها مقابل یكجانبه گرایی آمریكا بایستند

تهران- ایرنا- «كاظم غریب آبادی» سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد دفتر سازمان‌های بین‌المللی در وین گفت: كشورهای اروپایی طرف مذاكرات در برجام باید با حداكثر توان خود در برابر یكجانبه گرایی آمریكا بایستند.

به گزارش ایرنا، غریب آبادی روز پنجشنبه با سفیر و نماینده دائم انگلیس نزد سازمان های بین المللی مستقر در وین و همچنین سفیر و نماینده دائم این كشور در آژانس بین المللی انرژی اتمی، دیدار و گفت وگو كرد.
غریب آبادی با اشاره به همكاری های جمهوری اسلامی ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی كه در گزارش های مكرر مدیركل آژانس نیز بارها به این همكاری ها و همچنین پایبندی كامل ایران به تعهداتش در چارچوب برجام اذعان شده است، گفت: آژانس بین المللی انرژی اتمی و كشورهای ذی ربط نیز موظفند به نوبه خود حداكثر امكان بهره مندی ایران از همكاری های صلح آمیز و كمك های فنی هسته ای، در كنار بهره مندی از منافع اقتصادی ناشی از برجام را بدون ایجاد هیچ مانعی فراهم آورند.
سفیر و نماینده دائم كشورمان در ادامه ضمن اذعان به مواضع اصولی انگلیس در حمایت از برجام كه نمادی بارز از موفقیت دیپلماسی چندجانبه است، تاكید كرد: كشورهای اروپایی طرف مذاكرات در برجام باید با حداكثر توان خود در برابر یكجانبه گرایی آمریكا، از جمله از طریق تلاش برای به حداقل رساندن آثار منفی تحمیل مجدد تحریم های یكجانبه و غیرقانونی علیه ایران بایستند.
وی با اشاره به موضوع مهم مبارزه با موادمخدر و ضرورت اتخاذ راهبرد جامع از سوی جامعه بین المللی و سازمان های ذیربط بین المللی در این زمینه، به آثار مخرب و هزینه های سنگین اجتماعی، انسانی و مالی آن برای مردم و دولت ایران اشاره كرد و نگاه و راهبرد جامع كشورمان در مبارزه با این پدیده شوم اجتماعی را به تفصیل توضیح داد.
وی ضمن توجه دادن به این موضوع كه هزینه های تحمیل شده بر مردم ایران، در عمل با جلوگیری از ترانزیت مواد مخدر به اروپا، به نفع كشورهای این منطقه شده است، نارضایتی كشورمان از ناكافی بودن حمایت ها و كمك های مالی و فنی وعده داده شده در این زمینه از سوی سازمان های بین المللی و كشورهای تامین كننده مالی را ابراز كرد.
در این دیدار، نماینده دائم انگلیس ضمن تاكید بر سیاست اصولی این كشور در حمایت از برجام، به بیانیه نهایی كمیسیون مشترك وزرای برجام و همچنین بیانیه مشترك سه كشور اروپایی و خانم موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، در این زمینه اشاره و تاكید كرد عزم آنان و سایر شركای اروپایی، همزمان همكاری و كار مشترك با ایران برای حفظ و تداوم برجام و منتفع شدن ایران از منافع آن تا سرحد ممكن است.
همچنین در این دیدار، طرفین ضمن مرور مهمترین مباحث دستوركار سازمان های مختلف بین المللی مستقر در وین، بر تداوم و ارتقاء همكاری ها و گفت وگوهای سازنده میان دو نمایندگی به خصوص انجام رایزنی و مشورت در مورد موضوعات اولویت دار دو كشور در حوزه های برجام، آژانس بین المللی انرژی اتمی و مبارزه با موادمخدر تاكید كردند.
سیام**9121**1368
۰ نفر