۲۳ مرداد ۱۳۹۷، ۸:۲۷
کد خبر: 83000468
T T
۰ نفر
وزارت خارجه با طرف عراقي براي گشايش مرز چيلات رايزني كند

ايلام - ايرنا - رئيس ديوان محاسبات كشور گفت: براي گشايش مرز چيلات رايزني ها از طريق وزارت امورخارجه ضرورت دارد تا طرف عراقي پاي كار بيايد.

به گزارش ايرنا، عادل آذر شامگاه دوشنبه در بازديد از مرز چيلات اظهار داشت: اجماع خوبي در مجموعه مديريتي استان براي گشايش چيلات وجود دارد و در اين خصوص اقدامات خوبي به لحاظ كمي و كيفي در حوزه زيرساختي اين مرز انجام شده است.
وي با اشاره به اينكه طرف مقابل كارهاي عمراني را انجام نداده است، افزود: تجهيز مرز چيلات از بودجه دولت و عمومي كشور تامين مي شود لذا در اين خصوص گزارشي تهيه تا موانع گشايش اين مرز رفع شود.
رئيس ديوان محاسبات كشور يادآور شد: موانع سياسي و مديريتي طرف مقابل را از طريق رايزني ها در سطح وزارت خارجه جهت تسريع در گشايش مرز چيلات و نشست با طرف عراقي پيگيري مي كنيم.
آذر، دهلران را با توجه به ظرفيت هاي آن از پيشران هاي توسعه استان و كشور دانست و گفت: متناسب با اين ظرفيت ها سرمايه گذاري هاي كلاني نيز انجام شده و از طريق صندوق توسعه ارزي تسهيلات خوبي به استان اختصاص يافته است.
وي همدلي و تلاش مسئولان استان و بويژه استاندار ايلام را گامي رو به جلو در جهت پيشرفت هر چه بيشتر دانست و افزود: حاصل اين نشست ها و پيگيري ها و رايزني ها و جذب اعتبارات هم موجب خير و بركت براي مردم استان است.
رئيس ديوان محاسبات كشور از اختصاص يك ميليارد دلار براي توسعه ميادين نفتي استان ايلام خبر داد و افزود: چهار درصد از اين اعتبار نيز براي كارهاي عمراني در استان هزينه مي شود كه بايد اين برنامه ها را با توجه به محدوديت هاي بودجه اي براي مردم بيان كرد.
نماينده حوزه جنوب ايلام در مجلس شوراي اسلامي نيز گفت: از تلاش همه مسئولان و بويژه استاندار ايلام در خصوص مرز چيلات و پيگيري ها در اين زمينه قدرداني مي كنيم.
شادمهر كاظم زاده افزود: فعاليت ها در حوزه راه هاي دسترسي به چيلات بايد شتاب گرفته و تا پايان شهريور آسفالت و بهره برداري شود و روند عمليات اجرايي بيش از پيش سرعت گيرد.
وي تاكيد كرد: به موازات كارهاي زيرساختي روابط اداري را بايد با طرف مقابل گسترش و از همه ظرفيت ها براي گشايش اين مرز استفاده كنيم، ما نيز در حوره كاري خود رايزني و پيگيري ها را با سرعت بيشتر ادامه مي دهيم تا اين مرز در اربعين امسال گشايش يابد.
7175/6119

سرخط اخبار استان‌ها