۱۱ مرداد ۱۳۹۷، ۱۰:۴۲
کد خبر: 82989015
T T
۰ نفر
هزاران پناهجوی سوری ساكن تركیه به موطن خود بر می گردند

آنكارا- ایرنا- رسانه های تركیه از آغاز روند بازگشت هزاران پناهجوی سوری ساكن تركیه برای گذراندن تعطیلات عید قربان به موطن خود خبر دادند.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، روزنامه كارار چاپ تركیه اعلام كرد كه فرآیند خروج هزاران پناهجوی سوری از طریق مرز قارقامیش استان غازی آنتپ در جنوب تركیه به موطن خود آغاز شده است.
شبكه های تلویزیونی تركیه هم طی گزارشی با اشاره به ادامه بازگشت پناهجویان سوری به كشور خود گزارش دادند: پناهجویان سوری ساكن تركیه برای بازگشت به موطن خود از طریق اینترنت ثبت نام كرده اند و بر اساس اعلام اداره مهاجرت كشور پناهجویان خارج شده باید پس از گذراندن تعطیلات عید قربان از تاریخ 26 ماه جاری تا پایان دسامبر سال جاری می توانند به تركیه باز گردند.
در ایام عید قربان سال گذشته بیش از 50 هزار پناهجوی سوری ساكن تركیه به موطن خود بازگشتند.
بنا به اعلام مقامات آنكارا، بیش از 3.5 میلیون پناهجوی سوری در كشور تركیه ساكن هستند.
پناهجویان سوری ساكن تركیه اغلب به شهرهای جنوبی تركیه و به خصوص استانبول در غرب این كشور مهاجرت كرده و در امر فروشندگی سیار، كار در پروژه های ساختمان سازی، كارهای سخت و امور خدماتی مشغول هستند.
مركز مدیریت حوادث اضطراری(آفاد) وابسته به نهاد نخست وزیری تركیه چند ماه پیش اعلام كرد كه تركیه در حال حاضر به تنهایی میزبان بیش از نیمی از پناهجویان سوری است.
این مركز همچنین اعلام كرد كه تركیه تاكنون برای ارائه خدمات به پناهجویان بیش از 32 میلیارد دلار هزینه كرده است.
تركیه از سوی كمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان 'كشور میزبان بیشترین تعداد پناهجو در جهان' و از سوی صندوق كودكان ملل متحد نیز 'كشور میزبان بیشترین تعداد كودكان پناهجو در جهان' معرفی شده است.
خاورم/1905

سرخط اخبار جهان