۲۸ تیر ۱۳۹۷، ۰:۳۵
کد خبر: 82975232
T T
۰ نفر

انفجار در كركوك عراق 14 زخمی برجای گذاشت

۲۸ تیر ۱۳۹۷، ۰:۳۵
کد خبر: 82975232
انفجار در كركوك عراق 14 زخمی برجای گذاشت

تهران - ایرنا - شبكه اسكای نیوز عربی بامداد پنجشنبه به نقل از شاهدان عینی اعلام كرد كه انفجار چند بمب كنار جاده ای در شهر كركوك در شمال عراق 14 زخمی برجای گذاشت.

به گزارش ایرنا، یك مقام امنیتی كه خواست نامش فاش نشود، در این باره اعلام كرد كه انفجار در منطقه تجاری كركوك روی داده است.
تاكنون هیچ گروه و فردی مسئولیت این انفجار را برعهده نگرفته است، اما بسیاری، مسبب این انفجار را تروریست های داعش می دانند.
با وجود آن كه نیروهای امنیتی عراقی، گروهك تروریستی داعش را از موصل دومین شهر بزرگ عراق و دیگر شهرها و مناطق شمالی و غربی این كشور بیرون رانده اند، اما تروریست ها همچنان عملیات هایی را در نزدیكی كركوك و دیگر مناطق عراق انجام می دهند.
تروریست های داعش دو هفته گذشته نیز با گروگان گرفتن هشت راننده كامیون و با وجود اعلام آمادگی برای مذاكره با دولت و تبادل این افراد با چند زندانی داعشی، همزمان پس از شكنجه، اعدام و مثله كردن آنها، اجسادشان را در یكی از جاده های فرعی در مسیر بغداد - كركوك رها كردند.
در پی افزایش نا امنی های و تحركات داعش، نیروهای امنیتی عراق متشكل از ارتش، پلیس و الحشد الشعبی (بسیج مردمی) با پشتیبانی هوایی عراق از چند هفته گذشته، عملیات گسترده امنیتی در مثلث مرگ منطقه ای میان سه استان كركوك در شمال، صلاح الدین در غرب و دیاله در شرق را آغاز كردند.
افزایش بی سابقه انواع عملیات تروریستی در این منطقه طی هفته های اخیر از یكسو و تداوم تنش انتخاباتی میان گروه های مختلف سیاسی بر سر نتایج انتخابات پارلمانی 22 اردیبهشت در این استان ها، بسیاری از ناظران را برآن داشته است تا نسبت به احتمال خارج شدن اوضاع از دست دولت، هشدار دهند.
شبس***9363*1488 **
۰ نفر