۲۵ تیر ۱۳۹۷، ۱۶:۳۶
کد خبر: 82972607
T T
۰ نفر
سوء استفاده تل آويو از اعراب ساكن فلسطين اشغالي

تهران -ايرنا - روزنامه 'راي اليوم ' نوشت ، رژيم صهيونيستي از اعراب ساكن مناطق اشغالي براي نفوذ در كشورهاي عربي و فراهم آوردن زمينه بهبود مناسبات خود با اين كشورها استفاده مي كند.

به گزارش ايرنا، اين روزنامه فرامنطقه اي در شماره روز دوشنبه خود افزود، در برابر چنين سياستي برخي از كشورهاي عرب مانند مصر، اردن، امارات و بحرين نيز براي برقراري روابط سياسي با اين رژيم رويكرد نرم و بي سر و صدايي را در پيش گرفته اند و در مناسبت هاي فرهنگي، ورزشي، اجتماعي و اقتصادي خود از برخي شخصيت هاي عرب ساكن مناطق اشغالي جهت شركت و سخنراني دعوت مي كنند.
راي اليوم ادامه داد، در همين راستا نويسندگان وابسته به حاكمان عرب منطقه اخيرا در كتاب ها، مقالات و گزارش هاي رسانه اي خود خواستار گشايش سفارتخانه رژيم صهيونيستي در كشورهاي عربي شده اند و گروه هاي فرهنگي، ورزشي، اجتماعي و اقتصادي عرب - اسراييلي به طور متقابل در مناسبت ها و مراسم يكديگر از جمله مسابقات ورزشي، نمايشگاه ها و جشنواره ها به طور فعال شركت مي كنند.
بحرين در ميان كشورهاي عرب حوزه خليج فارس به عنوان پيشقراول بهبود مناسبات با رژيم صهيونيستي به شمار مي رود و در ارتباط با ديدار مقامات و مسئولان دو طرف در گوشه كنار جهان هر از چند گاهي اخبار و گزارش هايي منتشر مي شود.
در همين رابطه 'مارك اشناير' خاخام صهيونيست نهم تير ماه سال جاري فاش كرد كه روابط اسرائيل با آل خليفه در بالاترين سطح قرار دارد و ارتباطاتي با 'حمد بن عيسي آل خليفه' شاه بحرين نيز برقرار شده است.
وي پيش بيني كرد كه بحرين نخستين كشور شوراي همكاري خليج فارس باشد كه با رژيم صهيونيستي رابطه ديپلماتيك برقرار كند.
روزنامه مزبور افزود، پس از سخنان مقامات رژيم بحرين مبني بر اينكه اسرائيل حق موجوديت و داشتن نماينده در محافل بين المللي و دفاع از خود دارد، به تدريج واقعيت وجود روابط بين منامه و تل آويو برملا شد. به نظر مي رسد، رژيم صهيونيستي علاوه بر برخي كشورهاي سازشكار عرب، يمن را نيز مدنظر قرار داده باشد.
اين رژيم علاوه بر مشاركت فعال در تجاوز نظامي ائتلاف عربي به رهبري سعودي ها به يمن براي يافتن جاي پايي در اين كشور از اسراييلي هاي يمني الاصل به عنوان ابزار دست خود سود مي جويد.
راي اليوم خاطر نشان كرد، در همين راستا يك هنرمند اسراييلي يمني الاصل به نام ' صهيون جولان ' در مراسم عروسي فرزند ' علي المقصع ' يكي از رهبران 'حزب كنگره ملي' و از نزديكان 'علي عبدالله صالح' رئيس جمهوري پيشين يمن در امان پايتخت اردن حضور يافت و در كنار 'حسين محب' خواننده يمني به اجراي برنامه پرداخت.
اين اقدام المقصع و محب با موج اعتراضات گسترده يمني ها در شبكه هاي اجتماعي همراه شد.
فعالان شبكه هاي اجتماعي با محكوم كردن اين اقدام از آن به عنوان حركتي در راستاي عادي سازي مناسبات با رژيم صهيونيستي ياد كردند.
مقامات 'جنبش انصارالله' نيز در همين رابطه دولت اردن را مقصر دانستند كه براي يك صهيونيست مجوز حضور در چنين مراسمي را صادر كرده است .
بر اساس آمار ارائه شده، شمار يهوديان ساكن يمن در سال 1999 ( 1378 هجري شمسي) بيش از 5 هزار نفر تخمين زده مي شد، اما با هزينه و نظارت سازمان هاي صهيونيستي آنان به فلسطين اشغالي انتقال داده شدند و به همين دليل شمار آنان به تدريج كاهش يافت .
بر پايه اين گزارش ، در سال 2010 ميلادي (1389 هجري شمسي) يهوديان يمن به 250 تن رسيد و با آغاز تهاجم نظامي سعودي ها به يمن همين تعداد باقيمانده نيز از اين كشور مهاجرت كردند.
خاورم**1487**1651*1436*
۰ نفر

سرخط اخبار جهان