۲۳ تیر ۱۳۹۷، ۹:۱۳
کد خبر: 82969884
T T
۰ نفر

ثبت سفارش كتاب درسی كلاس اولی ها آغاز شد

۲۳ تیر ۱۳۹۷، ۹:۱۳
کد خبر: 82969884
ثبت سفارش كتاب درسی كلاس اولی ها آغاز شد

تهران - ایرنا - مدیركل نظارت بر نشر و توزیع مواد آموزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: ثبت سفارش كتاب های درسی كلاس اولی ها از امروز 23 تیرماه آغاز شده و تا 20 شهریور ادامه دارد.

احمدرضا امینی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار حوزه آموزش ایرنا اظهار داشت: همچنین دانش آموزان پایه های دهم شاخه فنی و حرفه ای و كار دانش نیز می توانند در این فاصله زمانی نسبت به ثبت سفارش كتاب های درسی خود در سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی به نشانی www.irtextbook.ir اقدام كنند.
وی یادآورشد: قبل از ثبت سفارش كتاب های درسی، باید دانش آموز در مدرسه مورد نظر ثبت نام كرده و نامش در سامانه سناد درج شده باشد تا با كد ملی و 6 رقم اول شماره سریال شناسنامه وی، والدین بتوانند وارد سامانه شوند.
مدیركل نظارت بر نشر و توزیع مواد آموزشی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینكه امكان ثبت سفارش به صورت فردی و گروهی از طریق مدرسه نیز وجود دارد، تصریح كرد: قیمت یك دوره كتاب درسی برای پایه اول ابتدایی در سال تحصیلی 98-97 ، 14 هزار و 400 تومان تعیین و قیمت كتاب های درسی پایه دهم نیز در سامانه مذكور درج شده است.
امینی اضافه كرد: پیش از این امكان ثبت سفارش كتاب های درسی برای دانش آموزان پایه‌های دوم تا ششم ابتدایی، پایه‌های یازدهم و دوازدهم شاخه فنی‌ و حرفه‌ای و كار دانش، پایه‌های یازدهم و دوازدهم رشته معارف اسلامی و پایه‌های هشتم و نهم كتاب‌های درسی تكمیلی دوره اول متوسطه ویژه دانش‌آموزان استعدادهای درخشان فراهم شده بود.
وی بیان داشت: تاكنون 99 درصد دانش آموزان پایه های مختلف تحصیلی سفارش خود را انجام داده اند و تعداد بسیار محدودی باقی مانده است.
مدیركل نظارت بر نشر و توزیع مواد آموزشی وزارت آموزش و پرورش افزود: با اتمام زمان ثبت سفارش اینترنتی كتاب های درسی، دانش آموزانی كه موفق به این كار نشده اند شناسایی شده و در مورد آنها تصمیم گیری خواهد شد.
بر اساس اعلام معاونت پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش میزان افزایش قیمت كتاب های درسی برای سال تحصیلی 97-98 تنها دو درصد است و كمترین قیمت كتاب های درسی مربوط به كلاس اول ابتدایی با قیمت یك دوره 14 هزار و 400 تومان است و قیمت كتاب های پایه دوم تا ششم نیز به ترتیب 15 هزار و 600 تومان، 20 هزار و 400 تومان، 20 هزار و 300 تومان، 20 هزار و 900 تومان و 24 هزار و 700 تومان تعیین شده است.
علمی**1883**1440
۰ نفر