۲ تیر ۱۳۹۷، ۴:۱۸
کد خبر: 82949695
T T
۰ نفر
تهدیدهای آمریكا و اسرائیل علیه ایران توخالی است

تهران - ایرنا - روزنامه الوطن عمان نوشت: به رغم تهدیدهای مداوم آمریكا و اسرائیل، احتمال اقدام نظامی علیه ایران، ضعیف تر از همیشه است.

به گزارش ایرنا، الوطن چاپ عمان جمعه در مقاله ای به قلم 'علی بدوان' نوشت: به رغم تمایل و خواست افسارگسیخته بنیامین نتانیاهو برای اقدام مشترك نظامی با آمریكا علیه ایران، این تهدیدها پوچ و توخالی است.
هرگونه اقدام نظامی علیه ایران همه منطقه را شعله ور می كند و این منطقه نیاز به ماجراجویی های جدید ندارد.
به نوشته الوطن، آمریكا همچنان گرفتار پیامدهای تجاوز نظامی به عراق است كه خسارت های هنگفت انسانی و اقتصادی برایش داشته است.
در تهران هم اطمینان دارند امریكا به سادگی وارد ماجراجویی جدیدی نخواهد شد زیرا كسی قادر به پیش بینی نتایج آن نیست و این گونه نیست كه به یك حمله موشكی یا بمباران هوایی محدود شود.
الوطن نوشت : ایران كشور بزرگی است كه توان نظامی پنهان و آشكار گسترده ای دارد كه نمی توان آن را دستكم گرفت. به رغم شایعاتی كه گه گاه درباره احتمال تجاوز اسرائیل به ایران منتشر می شود، چالش های بسیاری در مقابل چنین تجاوزی قرار دارد كه مهمترین چالش، گزینه های فراوان ایران برای پاسخ به چنین تجاوزی است.
تهران لیست فراگیری از گزینه ها برای پاسخ به چنین تجاوزی در اختیار دارد كه هیچ كس از زبانه های آتش این انتقام در امان نخواهد بود.
قطعا ایران پاسخ خواهد داد و این پاسخ در میدان های مختلف ازجمله فلسطین و لبنان و به شیوه ای آزاردهنده خواهد بود و نیروهای آمریكایی و در صورت مشاركت اسرائیل، اسرائیل را نیز دربرخواهد گرفت.
این پاسخ ممكن است در هرجایی مانند كشورهای آسیای میانه، افغانستان، پایگاه های آمریكایی ها در عراق، كشورهای حاشیه خلیج فارس و ناوگان آمریكایی ها در منطقه یا هرجای دیگری دامن آمریكایی ها را بگیرد.
با توجه به گزینه های بسیار در اختیار ایران برای پاسخگویی، هرگونه اقدام نظامی از طرف آمریكا یا اسرائیل بی نتیجه خواهد بود.
بنابراین، بسیار ساده لوحانه خواهد بود كه اسرائیل بدون اجازه یا همكاری لجستیكی و میدانی مستقیم آمریكا به چنین حماقتی دست بزند زیرا اسرائیل بدون موافقت یا حمایت سیاسی، لجستیكی و مالی آمریكا نمی تواند سنگی را از زمین بلند كند.
روزنامه الوطن در پایان با اشاره به اینكه هم اكنون گزینه دیپلماتیك تنها گزینه عقلانی مقابل آمریكا درباره توافق هسته ای است ، نوشت: هر انسان عاقلی ، گزینه نظامی را در این باره غیرقابل قبول می داند و در داخل دولت آمریكا نیز هنوز كسانی هستند كه با گزینه نظامی مخالفند و یا آن را بسیار بعید می دانند.
شبك**6116**1392
۰ نفر

سرخط اخبار جهان