۳۰ خرداد ۱۳۹۷، ۱۰:۳۵
کد خبر: 82947474
T T
۰ نفر

نتانیاهو پشتیبان خروج آمریكا از شورای حقوق بشر شد

۳۰ خرداد ۱۳۹۷، ۱۰:۳۵
کد خبر: 82947474
نتانیاهو پشتیبان خروج آمریكا از شورای حقوق بشر شد

تهران - ایرنا - «بنیامین نتانیاهو» نخست ‌وزیر رژیم صهیونیستی از تصمیم آمریكا برای خروج از «شورای حقوق بشر» قدردانی كرد.

به گزارش شبكه خبری «روسیا الیوم»، وی در توییتر خود نوشت: اسرائیل از 'دونالد ترامپ' رییس ‌جمهوری، 'مایك پامپئو' وزیر خارجه و 'نیكی هیلی' سفیر آمریكا در سازمان ملل متحد برای تصمیم شجاعانه آنها علیه ریاكاری و دروغ‌های به اصطلاح شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد سپاسگزار است.
هیلی سفیر آمریكا در سازمان ملل، دیروز (سه‌شنبه) اعلام كرد كه ایالات متحده از شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد خارج می شود.
پمپئو وزیر خارجه و هیلی» نماینده آمریكا در سازمان ملل متحد عصر سه شنبه با قرائت یك بیانیه مطبوعاتی، تصمیم ترامپ را در مورد خروج این كشور از شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد را اعلام كردند.
این مسئولان آمریكایی اذعان كردند كه آمریكا به دلیل مخالفت این شورا با اقدامات اسرائیل و ضربه زدن به منافع همپیمان این كشور از این شورا خارج می شود.
پیش از این هم آمریكا در حمایت از رژیم صهیونیستی، از سازمان «یونسكو» خارج شده بود.
شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد ۴۷ عضو دارد و حدود یك سال‌ و نیم از عضویت سه ساله آمریكا در این نهاد می‌گذرد.
تعلیق عضویت و یا خروج كامل آمریكا از این نهاد، تازه‌ترین مورد از خروج این كشور از معاهدات بین‌المللی از جمله توافق اقلیمی پاریس و توافق هسته‌ای با ایران است.
«آنتونیو گوترش» دبیركل سازمان ملل متحد بامداد امروز (چهارشنبه) در بیانیه ای نسبت به خروج آمریكا از شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد ابراز تاسف كرد.
خاورم**9366**1651
۰ نفر

سرخط اخبار جهان