۲۹ خرداد ۱۳۹۷، ۱۰:۳۷
کد خبر: 82946406
T T
۰ نفر
مهندس سابق سیا به بزرگترین افشای اطلاعات سازمانی متهم شد

تهران-ایرنا- تارنمای پلتیكو گزارش داد: یك مهندس كامپیوتر سابق سازمان اطلاعات مركزی آمریكا (سیا) به سازماندهی آنچه بزرگترین افشای اطلاعات طبقه بندی شده در تاریخ این سازمان خوانده شده، متهم شد.

تارنمای آمریكایی دیروز (دوشنبه) به وقت محلی در گزارشی افزود: 'جاشوآ شولت' 29 ساله متهم شده كه مغز متفكر این درز اطلاعات سازمان سیا بوده است.
وزارت دادگستری آمریكا اعلام كرد، وی با اتهام ارائه گنجینه ای از ابزارهای هك تاسیسات دولت آمریكا به سایت افشاگر ویكی لیكس متهم شده است.
شولت پیش از این در یك دادگاه فدرال در نیویورك با یك اتهام اخلاقی نیز مواجه بود اما در كیفرخواست جدید وی به جمع آوری غیر قانونی اطلاعات طبقه بندی شده، آسیب زدن به كامپیوترهای سازمان سیا، دروغ گفتن به بازجوها و چندین اتهام دیگر روبرو شد.
وكیل این مهندس سابق سازمان سیا هنوز در مورد این اتهام شولت اظهار نظر نكرده است. اتهامات جدید علیه شولت وی به را به چهارمین فردی تبدیل می كند كه از زمان حضور دونالد ترامپ در سمت ریاست جمهوری امریكا و وعده وی برای مقابله جدی با درز اطلاعات دولتی، با این نوع اتهام روبرو می شود.
ژوئن گذشته یك مقاطعه كار آژانس امنیت ملی آمریكا به اتهام درز اطلاعات محرمانه بازداشت شد. این مقاطعه كار اعلام كرده كه بیگناه است و قرار است چند ماه دیگر محاكمه شود.
یك عامل پلیس فدرال آمریكا (FBI) نیز در ماه مارس (فروردین) در منطقه مینه پلیس به ارائه اطلاعات محرمانه در مورد نحوه مدیریت خبرچین ها توسط سازمانش متهم شد. وی كه همچنین به نگه داری اطلاعلت طبقه بندی شده در منزلش متهم شده، تا زمان محاكمه به قید وثیقه آزاد است.
اروپام**9234***1479
۰ نفر