۲۷ خرداد ۱۳۹۷، ۳:۲۹
کد خبر: 82944278
T T
۰ نفر
درگیری مخالفان با پلیس در نیكاراگوئه 8 كشته برجا گذاشت

تهران – ایرنا – ساعاتی پس از امضای توافق میان 'دانیل اورتگا' رئیس جمهوری نیكاراگوئه و معترضان برای برقراری آتش بس تیراندازی و درگیری در شهر «ماناگوئه» پایتخت دستكم هشت كشته برجای گذاشت.

به گزارش دوشنبه ایرنا به نقل از رویترز، رسانه های محلی مدعی شدند: پلیس و افراد مسلح نقابداری كه از هواداران اورتگا هستند به سوی معترضان تیراندازی كردند. پلیس در بیانیه ای گفت كه این حمله دو كشته برجای گذاشت.
خبرگزاری فرانسه هم اعلام كرد: افراد مسلح نقابدار به داخل خانه ای كوكتل مولوتوف پرتاب كردند كه براثر آن 6 عضو یك خانواده كشته شدند.
ماناگوئه پایتخت نیكاراگوئه در دو ماه گذشته كانون اعتراض ها علیه اورتگا بوده و تاكنون دستكم 170 نفر در اعتراض های این كشور كشته شده اند. این خونین ترین درگیری ها پس از جنگ داخلی سال 1990 در نیكاراگوئه است.
خشونت های شنبه درحالی رخ داد كه اورتگا و سران جامعه مدنی روز جمعه توافق كرده بودند به خصومت ها پایان داده، بلوك های سیمانی را از خیابان ها جمع آوری كرده و امكان حضور ناظران خارجی برای تحقیق در خصوص خشونت های دو ماه اخیر را فراهم كنند.
به رغم بروز خشونت های تازه، دو طرف گفت وگوها برای بررسی پیشنهادهای كلیسای كاتولیك در خصوص برگزاری انتخابات سراسری و اجرای اصلاحات سیاسی را از سرگرفتند.
اورتگا در ماه آوریل فرمانی را مبنی بر كاهش حقوق و دستمزدها و همچنین تغییر سیستم تامین اجتماعی امضا كرد. ساعاتی پس از آن بازنشستگان و دانشجویان معترض به خیابان‌ها آمدند و درگیری های خشونت بار آغاز شد.
معترضان خواستار كناره گیری اورتگا از ریاست جمهوری شده اند.
شبك**9423**1392

سرخط اخبار جهان