۱۸ خرداد ۱۳۹۷، ۱۴:۰۶
کد خبر: 82936799
T T
۰ نفر
فرياد آزادي خواهي مسلمانان براي آزادي قدس خاموش نمي شود

ايلام - ايرنا - دبيركل مجمع جهاني اهل بيت (ع) كشور گفت: يكي از تاثيرهاي حضور مردم ايران در راهپيمايي روز جهاني قدس رساندن فرياد مظلوميت ملت فلسطين در سطح عالم است و بدون شك اين روحيه تا آزادي كامل قدس شريف ادامه مي يابد.

به گزارش ايرنا، آيت الله محمدحسن اختري در سخنراني پيش از خطبه هاي نماز جمعه اين هفته ايلام كه مقارن با روز جهاني قدس است، اظهار كرد: مردم ، گروه هاي مبارز و جنبش هاي آزادي خواه كشورهاي مختلف از دستاوردهاي انقلاب اسلامي و روز جهاني قدس حمايت مي كنند، در حاليكه گروه هاي دسيسه گر با القاي اين موضوع كه حضور در راهپيمايي ها هيچ تاثيري ندارد سعي در كم ارزش كردن اين روز با هدف كاهش حضور مردم دارند.
وي افزود: حضور 40 ساله مردم ايران در راهپيمايي هاي مختلف از جمله روز قدس با سر دادن شعارهاي مردمي و دست هاي گره كرده در بين تمام كشورها و جوامع عدالت خواه و آزادي خواه و ظلم ستيز تاثير شگرف و عميقي داشته و همين حضور با بصيرت موجب خنثي سازي توطئه هاي دشمنان شده است.
آيت الله اختري يادآور شد: اين راهپيمايي ها با هدف مبارزه با استكبار جهاني و زياده خواهان بين المللي هر روز ابعاد و توسعه بيشتري به خود مي گيرد و جنبش هاي جهاني موجب ترس و واهمه استكبار بين الملل شده است.
وي گفت: در حالي حمايت از مردم فلسطين در كل جهان انجام مي گيرد كه برخي كشورهاي مرتجع و مزدور عربي همچون آل سعود، آل نهيان و آل خليفه با سركوب خواسته هاي قلبي شهروندانشان با هدف حفظ جايگاه قدرت خود اجازه حضور مردم و برگزاري راهپيمايي توسط آنها را نمي دهند و كوچكترين تحركي را سركوب مي كنند.
دبيركل مجمع جهاني اهل البيت (ع) با انتقاد از عادي سازي روابط آل سعود با رژيم اسرائيل تاكيد كرد: هدف رژيم وهابي سعودي با فشار غربي ها ضربه زدن به اسلام به نام اسلام است و آل سعود با عادي سازي روابط با اسرائيل در عمل اين رژيم را به رسميت شناخته است، در حاليكه برخي از كشورها هچون سوريه و محور مقاومت لبنان همواره در برابر تخطئه هاي امريكا، اسرائيل و آل سعود با وجود مشكلاتي چون جنگ و شكل گيري پديده وهابي تكفيري داعش روش مبارزه را در پيش گرفته اند.
وي با اشاره به انتقال پايتخت اسرائيل و سفارت آمريكا به بيت المقدس در خصوص توطئه هاي اين برنامه اظهار كرد: خروج كامل فلسطيني ها از اين كشور و رفتن به سرزميني ديگر و ‌تصرف همه اراضي فلسطين توسط اسرائيل از جمله اهداف اين برنامه است كه رژيم آل سعود و امارات و چند كشور عربي در تحقق اين هدف از اسرائيل حمايت مي كنند.
اختري تاكيد كرد: با هوشياري جهان اسلام و جنبش هاي آزادي خواه و نيز مبارزان و نسل هاي جديد فلسطين به مقابله با اين هدف شوم آمريكا و اسرائيل پرداخته اند و با تداوم مقاومت اين رژيم و حاميانش به‌تدريج تضعيف شده و شكست خواهند خورد.
وي خضور مردم در آخرين جمعه ماه مبارك رمضان در راهپيمايي روز جهاني قدس را حمايت از منويات و خواسته هاي رهبري دانست و گفت: اين حضور با بصيرت و خودجوش اقشار مختلف مردم و مسئولان باعث سرافرازي رهبري و ايران در سطح جهان شده و راه هاي توطئه كشورهاي معاند را بسته است.
7172/6119

سرخط اخبار استان‌ها