۱۷ خرداد ۱۳۹۷، ۱۳:۲۰
کد خبر: 82936031
T T
۰ نفر
4 ملوان ایرانی از دست دزدان دریایی سومالی آزاد شدند

تهران- ایرنا- 4 ملوان ایرانی كه توسط دزدان دریایی در سومالی به گروگان گرفته شده بودند، در یك عملیات پیچیده اطلاعاتی آزاد شدند و مورد استقبال وزیر اطلاعات قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، حجت‌ الاسلام و المسلمین سیدمحمود علوی روز پنجشنبه پس از مراسم استقبال از ملوانان ایرانی آزاد شده از بند دزدان دریایی سومالی، در یك نشست خبری با حضور این افراد اظهار داشت: ملوانان در بند از سال 94 در اسارت گروگانگیران بودند كه با دستور رئیس جمهوری و در سفر به بندر چابهار و درخواست خانواده های آنان از دكتر روحانی، این موضوع در دستور كار وزارت اطلاعات قرار گرفت.
وی ادامه داد: با توجه به اینكه ملوانان در اختیار حكومت و یا مجموعه رسمی قرار نداشتند به همین خاطر وزارت اطلاعات در یك عملیات پیچیده اطلاعاتی وارد عمل شده و این افراد توسط سربازان گمنام امام زمان از دست گروگانگیران آزاد شدند.
علوی خاطرنشان كرد: ارتباط گرفتن با این دزدان دریایی كار ساده ای نبود و وزارت اطلاعات با هر روش و ابزاری كه در اختیار داشت تلاش كرد تا مقدمات آزادی این عزیزان را فراهم كند.
علوی خطاب به ملوانهای آزاد شده، افزود: خدا را شاكریم كه امروز این نتیجه حاصل شد و شما در خاك جمهوری اسلامی ایران و در بین مردم حضور دارید.
وی از صبوری خانواده های این گروگانها از زمان حادثه تاكنون تشكر كرد و گفت: در سایه هدایت های رهبر معظم انقلاب، همه مسئولان با یكدیگر همكاری می كنند تا مشكلات حل شود.
وزیر اطلاعات ادامه داد: سپاه قدس، وزارت امور خارجه و همكاران در وزارت اطلاعات شبانه روز در این زمینه همكاری كردند تا نتیجه حاصل شد و امروز خوشحالیم كه شما را در جمع خود می بینیم.
وی تاكید كرد: وظیفه ما است كه در برابر هر شهروند ایرانی گرفتار، اقدامات لازم را انجام دهیم و افتخارمان این است كه خدمتگزار مردم هستیم.
علوی با سپاس از خداوند كه آزادی گروگان ها در ماه مبارك رمضان و قبل از روز قدس انجام شد، یادآور شد: همانطور كه این عزیزان از چنگ دزدان دریایی آزاد شدند، انشاءالله قدس عزیز هم از دست صهیونیسم غاصب آزاد شود.
وی خطاب به ملوانان آزاد شده، گفت: امیدواریم بار دیگر با دلخوشی مشغول كار صیادی شوید و چشم خانواده ها به دیدن شما روشن شود و با آرامش در كنار آن ها زندگی كنید.
صیادان آزاد شده هم در پایان مراسم از وزیر اطلاعات و همكاران وی در آن وزارتخانه قدردانی كردند.
مسعود بلوچی، احمد بلوچی، آدم بلوچی و شیرمحمد تابه زر، چهار صیاد ایرانی از اهل سنت استان سیستان و بلوچستان هستند كه از سال ۱۳۹۴ به دست دزدان دریایی در آب های بین المللی نزدیك كشور سومالی اسیر شده بودند.
سیام**9314**1055

سرخط اخبار سیاست