۹ خرداد ۱۳۹۷، ۲۳:۰۵
کد خبر: 82930801
T T
۰ نفر
استراتژي ضد تروريسم براي عراق ضروري است

نيويورك- ايرنا- معاون دبيركل سازمان ملل متحد در امور ضد تروريسم، آشتي ملي و بازسازي عراق را براي جلوگيري از تجديد افراط گرايي خشونت آميز و تروريسم ضروري دانست و گفت: عراق بايد يك استراتژي ضد تروريسم داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ايرنا، ولاديمير ورونكوف روز چهارشنبه در نشست شوراي امنيت سازمان ملل متحد كه با موضوع عراق برگزار شد، اين مطلب را مطرح كرد.
وي از شوراي امنيت خواست همكاري هاي قوي بين المللي را مضاعف كنند تا با روشي جامع، تروريسم مورد توجه قرار گيرد و اعضاي آن براي پاسخگويي به دست عدالت سپرده شوند.
معاون دبيركل در مبارزه با تروريسم با يادآوري ديدار ماه مارس خود از عراق افزود: عراق از پيامدهاي تروريسم متاثر شده و سالها رنج مي برد. هوشياري مستمر دولت عراق براي تحكيم پيروزي نظامي عليه داعش از طريق رويكرد جامع پيشگيرانه و منعطف، بسيار مهم است.
ورونكوف بر تعهد دائمي كميته مبارزه با تروريسم شوراي امنيت سازمان ملل در اجراي اولويت هاي اين مبارزه در عراق تاكيد كرد و گفت: تمام همكاران ما بر تعهد مداوم به عراق براي مبارزه با تروريسم تاكيد دارند؛ زيرا بايد از يك رويكرد مبارزه با تروريسم به يك رويكر جامع تر كه شامل پيشگيري، اجراي قانون و عدالت كيفري باشد، تغيير كند .
وي با بيان اينكه بر اساس قطعنامه 2395 شوراي امنيت سازمان ملل متحد، از عراق حمايت مي شود، پنج اولويت دفتر مبارزه با تروريسم اين سازمان را براي ارائه كمك هاي فني به اين كشور در مقابله با تروريسم اعلام كرد.
بر اين اساس، مشاوره براي توسعه استراتژي جامع ملي ضد تروريسم؛ آموزش براي مقابله با تداركات مالي تروريسم؛ توسعه مهارت هاي جوانان و آموزش حرفه اي آنها به خصوص جوانان فلوجه؛ ارتباطات استراتژيك؛ ظرفيت سازي براي جلوگيري و پاسخگو كردن تروريسم در استفاده از سلاح هاي كشتار جمعي، پنج اولويتي است كه معاون دبيركل به دنبال اجراي آن در عراق است.
ورونكوف خاطرنشان كرد براي اجراي اين ماموريت، جلساتي را با تعدادي از وزارتخانه ها و آژانس هاي ملي عراق، جوامع ديپلماتيك و همچنين تيم كشورهاي عضو ملل متحد و بانك جهاني برگزار كرده است.
به گفته وي، قرار است تيم مشاوره اي براي پشتيباني از عراق به منظور نهايي كردن استراتژي ملي ضد تروريسم آغاز به كار كند كه اجراي آزمايشي اين پروژه ها با مشورت دولت عراق از ماه آينده آغاز خواهد شد.
اروپام*1429

سرخط اخبار جهان