۲ خرداد ۱۳۹۷، ۴:۳۸
کد خبر: 82923373
T T
۰ نفر
مقام اروپایی: ما را دست كم نگیرید؛ ترامپ همیشه نیست

تهران - ایرنا - یك مقام اروپایی سه شنبه شب خطاب به مسئولان رژیم صهیونیستی گفت:ما را دستكم نگیرید، و ترامپ برای همیشه در كسوت رئیس جمهوری آمریكا نخواهد ماند.

به گزارش خبرگزاری معا فلسطین به نقل از شبكه 10 رژیم اشغالگر قدس، این مسئول اروپایی كه اخیرا به سرزمین های اشغالی سفر كرده و ماموریت رفع بی توجهی مقام های تل آویو به خواسته های اروپا را برعهده داشته است، تصریح كرد: همان گونه كه كمتر كسی تصور می كرد، میراث اوباما (رئیس جمهوری پیشین آمریكا)لغو خواهد شد، ترامپ نیز برای همیشه رئیس جمهوری این كشور باقی نخواهد ماند.
نام این مسوول اروپایی ذكر نشده است.
هرچه حمایت های بی دریغ آمریكا از صهیونیست ها و افزایش همگرایی دونالد ترامپ به رژیم اشغالگر قدس بیشتر می شود، شكاف میان روابط تل آویو و اروپا از جمله انگلیس، فرانسه، آلمان بیشتر هویدا می گردد.
از جمله شكاف میان اروپا و آمریكا، می توان به درخواست انگلیس از رژیم صهیونیستی برای انجام تحقیق مستقل درخصوص دوشنبه خونین گذشته در غزه اشاره كرد كه در جریان آن 64 فلسطینی به شهادت رسیدند.
فرانسه و چند كشور اروپایی چند روز مانده به انتقال سفارت آمریكا در اراضی اشغالی به قدس، از دیگر اعضای اتحادیه اروپا خواسته بودند با صدور بیانیه ای با این اقدام مخالفت كنند.
شكاف دیگر آمریكا و اروپا مربوط به توافق هسته ای ایران است، به گونه ای كه پس از اعلام خروج ترامپ از برجام،اتحادیه اروپا و در راس آن فرانسه، انگلیس و آلمان بر پایبندی خود به برجام خبر دادند.
بر همین اساس، كمیسیون اروپا جمعه گذشته 28 اردیبهشت، در بیانیه ای اعلام كرد كه برای محافظت از شركت های اروپایی در برابر تحریم های آمریكا، اجرای قانون مسدود سازی را آغاز می كند.
«قانون مسدود ساز» با هدف محافظت از شركت های اروپایی در برابر تحریم های آمریكا علیه ایران بكار خواهد رفت.
«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریكا دو هفته پیش (18 اردیبهشت) از برجام خارج شد و وعده داد، تحریم های هسته ای علیه ایران را طی سه تا 6ماه آینده اجرایی كند.
این اقدام ترامپ كه با مخالفت گسترده جهانی از جمله اتحادیه اروپا، چین و روسیه و تمامی ملت های مستقل دنیا روبرو شد؛ تنها با حمایت شمار اندكی از رژیم های منطقه از جمله رژیم صهیونیستی، عربستان همراه شد.
شبس**9363**1917
۰ نفر