۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۳:۰۳
کد خبر: 82916283
T T
۰ نفر
مدیرعامل خبرگزاری رسمی پاكستان به تهران سفر می كند

اسلام آباد - ایرنا - مدیرعامل خبرگزاری رسمی پاكستان ( APP) در پاسخ به دعوت دكتر«سید ضیا هاشمی» همتای ایرانی خود به منظور گسترش همكاری با ایرنا به تهران سفر می كند.

به گزارش ایرنا 'مسعود ملك' روز سه شنبه در دیدار با 'فردین پازوكی' مدیركل اخبار خارجی سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) گسترش همكاری رسانه ای با ایرنا را خواستار شد.
در این دیدار كه در حاشیه اجلاس بین المللی خبرگزاری ها در اسلام آباد برگزار شد، مسعود ملك اعلام كرد كه پس از ماه مبارك رمضان به منظور گسترش همكاری رسانه ای و امضای تفاهم نامه همكاری با سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) به تهران سفر می كند.
وی با قدردانی از دعوت همتای ایرانی خود و حضور موثر هیات ایرنا در اجلاس بین المللی خبرگزاری ها ICNA و پیشنهادات اعضای این هیات در خصوص تهیه بیانیه نهایی اجلاس، تصریح كرد: خبرگزاری رسمی پاكستان( APP ) خواهان گسترش ارتباطات و همكاری رسانه ای با ایرنا در منطقه و دو جانبه است.
مدیر عامل «آسوشیتدپرس» در این ملاقات، سفر آینده خود به تهران را برای گسترش همكاری رسانه ای دو كشور حائز اهمیت خواند و افزود: اطمینان دارم نتایج این سفر بر همكاری رسانه های رسمی و انتشار اخبار درست و بدون غرض از تحولات دو كشور دوست و برادر موثر است.
مسعود ملك اظهارداشت: خبرگزاری رسمی پاكستان (APP ) همیشه بر دریافت اخبار خود با موضوع ایران از منبع 'ایرنا' به عنوان خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی ایران تاكید دارد و این اصل را به منظور جلوگیری از انتشار اخبار جعلی درباره ایران به دیگر رسانه های پاكستانی نیز گوشزد كرده است.
وی همچنین با تجلیل از ایستادگی و مقاومت مردم ایران در مقابله با دشمنان خارجی، ادامه داد: امیدوارم با معرفی بیشتر ظرفیت های اقتصادی ، گردشگری ، علمی و دانشگاهی و رسانه ای دو كشور به همدیگر، ارتباطات فرهنگی ایران و پاكستان نیز گسترش یابد.
مدیرعامل آسوشیتدپرس پاكستان گفت: APP بزودی سرویس خبری فارسی خود را راه اندازی می كند و این مهم اقدام موثری در تقویت روابط دوجانبه می باشد.
مدیركل اخبار خارجی ایرنا هم كه به نمایندگی از مدیرعامل این سازمان در اجلاس بین المللی خبرگزاری ها در اسلام آباد شركت كرده بود، سلام گرم دكترهاشمی را به همتای پاكستانی اش ابلاغ كرد.
وی با تبریك هفتادمین سالگرد استقلال پاكستان به دولت و ملت این كشور، گفت: ایران و پاكستان دو كشور دوست و برادر هستند و در زمینه های مختلف نیز مشتركات فراوان دارند.
پازوكی با تجلیل از اقدامات خبرگزاری آسوشیتدپرس پاكستان (APP ) در برگزاری كنفرانس بین المللی خبرگزاری ها، تصریح كرد: این همكاری ها باید در عصر ارتباطات نوین میان خبرگزاری های كشورهای مسلمان به ویژه همسایگان گسترش یابد.
وی با تاكید بر لزوم تعامل خبرگزاری ها برای مقابله با چالش های فرارو،افزود: این همكاری ها در مورد كشورهای در حال توسعه بیش از گذشته احساس می شود.
مدیركل اخبار خارجی ایرنا همچنین بر لزوم گسترش همكاری رسانه ای ایرنا و خبرگزاری رسمی پاكستان ( APP ) تاكید كرد و گفت: دیدارمدیران ارشد ایرنا و APP سبب می شود همكاری ها بیش از گذشته توسعه یابد و تعامل و تبادل دوجانبه تولیدات خبری دو رسانه در همه سطوح افزایش یابد.
پازوكی سفر آینده مدیرعامل آسوشیتدپرس پاكستان (APP) به ایران را گامی موثر برای گسترش همكاریهای رسانه ای اسلام آباد و تهران به ویژه بین دو خبرگزاری رسمی عنوان كرد.
اجلاس خبرگزاری ها به مناسبت هفتادمین سال استقلال پاكستان و با هدف گسترش همكاری خبرگزاری ها در تعامل چندجانبه مقابل چالش های رسانه ای روزهای یكشنبه و دوشنبه گذشته در اسلام آباد و به میزبانی خبرگزاری رسمی پاكستان (APP) برگزار شد.
كشورهای 'پاكستان، جمهوری اسلامی ایران، آذربایجان، بحرین، بلغارستان، چین، مصر، یونان، اندونزی، قزاقستان، لبنان، عمان، قطر، رومانی، عربستان سعودی، سودان، سوریه، تونس ، تركیه' و امارات متحده عربی در این كنفرانس حضور داشتند.
آساق**6125**1663**