۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۹:۱۳
کد خبر: 82910946
T T
۰ نفر
الحشد الشعبی عملیات پیشگیرانه در مرز با سوریه انجام داد

بغداد- ایرنا- با نزدیك شدن به انتخابات پارلمانی عراق (22 اردیبهشت)، یگان های الحشد الشعبی (بسیج مردمی عراق) عملیات پیشگیرانه خود را برای ایجاد امنیت و بستن روزنه های موجود در خط مرزی با سوریه به منظور جلوگیری از هر گونه حمله و تجاوز تروریستی در روزهای آینده را بیشتر كردند.

به گزارش ایرنا، این یگان ها در نوامبر 2017 (آبان - آذر /96) موفق به انجام عملیات ویژه در مرزهای مشترك با سوریه (القائم و راوه و عكاشات در استان الانبار و تامین اطراف آن) شدند كه به پیروزی بر تكفیری های داعش انجامید؛ الحشد الشعبی در این مناطق عملیات پاكسازی انجام داد كه به نابود كردن مقرها و مخفی گاه های تروریست های داعش انجامید.
این سلسله عملیات، ثبات امنیتی را در منطقه به ارمغان آورد و موجب شد تا خانواده های عراقی به خانه و كاشانه خود بازگرداند و همچنین به آنها اجازه می دهد تا با شركت در انتخابات پارلمانی پیش رو، شریك هموطنان خود در دولت آتی این كشور باشند.
در این راستا یگان های پلیس محلی و ارتش عراق با هماهنگی الحشد الشعبی مسئولیت تامین امنیت مراكز انتخاباتی شهرستان ها و روستاها و مناطق صحرای غربی استان الانبار(غرب عراق) برای انتخابات پارلمانی این كشور را برای جلوگیری از وقوع هر اتفاقی به عهده گرفته اند.
فرماندهان الحشد الشعبی اعلام كردند كه حمایت از مرزهای عراق و سوریه در استان نینوی (سنجار و البعاج) و استان الانبار (القائم و راوه) و نابودی هسته های داعش به طور كامل كه یكی از نتیجه های آن تامین امنیت انتخاباتی بود، در چند روز گذشته انجام شد.
گفتنی است كه 'ابو مهدی المهندس' جانشین رئیس الحشد الشعبی در روز سوم بهمن 96 اعلام كرده بود كه نیروهای الحشد الشعبی تامین امنیت مناطق و راه های مهم در مرز عراق و سوریه را بر عهده دارد و الحشد الشعبی با همكاری نیروهای امنیتی عراق آماده دفاع در برابر هرگونه حمله ای است.
خاورم*2*380**1275

سرخط اخبار جهان