۲۸ فروردین ۱۳۹۷، ۲۳:۳۳
کد خبر: 82889506
T T
۰ نفر
سقوط بالگرد شركت نفت 2كشته و 2 مفقود در پی داشت

بندرعباس - ایرنا - فرماندار و رییس كارگروه مدیریت بحران بندرلنگه گفت: سانحه سقوط بالگرد شركت نفت فلات قاره به درون آب های خلیج فارس 2 كشته، 2 مفقود شده و یك نجات یافته داشته است.

ارسلان بهاری میمندی شامگاه سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: این بالگرد امشب برای انتقال بیمار به بیمارستان، به سكوی رسالت شركت نفت فلات قاره اعزام شده بود.
رییس كارگروه مدیریت بحران بندرلنگه ادامه داد: بالگرد یاد شده حدود ساعت 21 هنگام مراجعت در فاصله 500 متری سكوی رسالت دچار سانحه شده و همراه پنج سرنشین خود به درون آب های خلیج فارس سقوط كرد.
فرماندار بندرلنگه ابراز داشت: بیمار و پزشكیار در این حادثه جان خود را از دست می دهند و یك خلبان نجات می یابد و جست و جو برای نجات یك سرنشین و خلبان دیگر كه مفقود شده اند ادامه دارد.
بهاری میمندی یادآور شد: 2 شناور ناجی از این شهرستان جهت كمك به نیروهای شركت نفت فلات قاره به سكوی رسالت اعزام شده اند.
به گزارش ایرنا، وزارت نفت نیز ساعتی پیش اعلام كرد: بالگرد شركت نفت فلات قاره ایران كه برای انتقال یكی از كاركنان كه دچار سكته شده بود، به سكوی R1 (میدان رسالت) اعزام شده بود، مدت كوتاهی پس از ترك سكو در راه انتقال بیمار به سمت جزیره كیش سقوط كرد.
این وزارتخانه افزوده است: تاكنون فوت جواد كاراندیش (بیمار) و بهروز اشكان، پزشكیار تایید و از سلامتی كاپیتان سهیلی اطمینان حاصل شده است.
شركت نفت فلات قاره ایران چند سكوی استخراج و بهره برداری نفتی از جمله سكوی سلمان، سكوی بلال، سكوی رسالت و سكوی رشادت در نزدیكی جزیره لاوان دارد كه رفت و آمد به این سكوها با بالگرد و كشتی انجام می شود.
سكوی نفتی رسالت در میدان نفتی رسالت در جنوب و در فاصله 93 كیلومتری از جزیره لاوان قرار دارد و دارای 14 حلقه چاه است، تولید روزانه از این میدان نیمه فعال 8 هزار بشكه نفت است.
جزیره لاوان از توابع شهرستان بندر لنگه در غرب استان هرمزگان است.
3219/7408
۰ نفر