۲۴ فروردین ۱۳۹۷، ۱۹:۳۱
کد خبر: 82885495
T T
۰ نفر

فرانس 24: جهان، بشار اسد را پذيرفته است

۲۴ فروردین ۱۳۹۷، ۱۹:۳۱
کد خبر: 82885495
فرانس 24: جهان، بشار اسد را پذيرفته است

تهران- ايرنا- شبكه تلويزيوني فرانس 24 روز جمعه در گزارشي تحليلي با اشاره به آخرين وضعيت ميدان نبرد نظامي و ديپلماسي در سوريه، اعلام كرد كه بشار اسد از اين پس يك شخصيت سياسي مورد قبول در صحنه بين المللي است و جهانيان وي را به عنوان راس قدرت اين كشور پذيرفته اند.

در گزارش اين شبكه خبري آمده است: چند ما قبل مصاحبه اي از محمد بن سلمان مشاهده كرديم كه جمله بسيار كوتاه اما تامل برانگيز درباره بشار اسد به زبان آورد.
وليعهد عربستان گفت كه بشار اسد مي ماند!
اما واقعيت چيست؟
واقعيت اين است كه عربستان سعودي تاكنون همواره با ادامه حضور بشار اسد در راس قدرت در سوريه مخالف بود، موضع اش را تغيير داده است. اما در عمل و در ميدان نبرد، عربستان گروه هاي مسلح در حال نبرد با ارتش سوريه را تامين مالي مي كند.
اكنون اين پرسش مطرح مي شود كه چرا عربستان سعودي چنين تغيير موضع شديدي داده است؟
ويليام جوردن مقام سابق وزارت خارجه آمريكا معتقد است كه اكنون آنچه براي عربستا مهم است، اوضاع در يمن و تقابل رياض با تهران در سوريه است.
سعودي ها با دادن چراغ سبز به اسد براي باقي ماندن در قدرت، در واقع مي خواهند همه توجه خود را به يمن معطوف كنند. اولويت آنها فعلا يمن و تحركات ايران در اين كشور است. آنها نمي خواهند انرژي شان را در پرونده سوريه از دست بدهند.
از سوي ديگر، توان نيروهاي مخالف اسد در سوريه كه در هفت سال گذشته با استفاده از سلاح تلاش كرده اند وي را سرنگون كنند، اكنون به پايان رسيده است و در واقع اكنون هيچ جايگزيني براي اسد، بهتر از خود او مشاهده نمي شود.
فرانس 24 مي افزايد: در اروپا نيز وضعيت به همين صورت است. به عنوان مثال مي توان به اظهارات اخير امانوئل مكرون رئيس جمهوري فرانسه درباره حيات سياسي بشار اسد اشاره كرد.
مكرون بر خلاف سلف اش بر اين باور است كه بايد با بشار اسد گفت و گو كرد. در واشنگتن اولويت ترامپ چيز ديگري است كه چند روز قبل آن را به طرفدارانش گفته است.
ترامپ گفت: داعش تقريبا تمام شده است. ما از سوريه بيرون مي رويم تا بقيه به آن بپردازند.
اروپام**9041**1917
۰ نفر

سرخط اخبار جهان