۹ فروردین ۱۳۹۷، ۲۳:۳۳
کد خبر: 82874140
T T
۰ نفر
هفت نظامي تركيه در درگيري با عناصر پ.ك.ك كشته و زخمي شدند

آنكاراـ ايرناـ روزنامه مليت اعلام كرد كه يك نظامي تركيه اي مجروح شده در عفرين به رغم تلاش پزشكان ساعاتي پيش جان خود را از دست داد و در رويدادي ديگر 6 سرباز ارتش اين كشور طي درگيري با نيروهاي حزب كارگران كردستان تركيه(پ.ك.ك) در استان دياربكر به شدت مجروح شدند.

به گزارش روز پنجشنبه ايرنا و به نقل از اين رسانه، هفته گذشته بر اثر انفجار يك بمب دست ساز عناصر پ.ك.ك در جريان عمليات پاكسازي عفرين، چند سرباز ارتش تركيه كشته و زخمي شدند كه يكي از مجروحان آن حادثه امروز جان خود را از دست داد.
مليت همچنين در خبر ديگري اعلام كرد كه در پي حمله موشكي نيروهاي پ.ك.ك به يك خودرو نظامي تركيه در منطقه خازرو دياربكر، 6 سرباز ارتش اين كشور به شدت مجروح شدند.
بنا بر اعلام اين رسانه، مجروحان بلافاصله براي درمان به بيمارستان دولتي صلاح الدين ايوب دياربكر منتقل شدند.
ارتش تركيه از روز 20 ژانويه(30 دي ماه 1396) با تجاوز آشكار به خاك سوريه و با همراهي نيروهاي موسوم به ارتش آزاد سوريه، عملياتي را به نام شاخه زيتون عليه نيروهاي پ.ك.ك و يگان هاي مدافع خلق (ي.پ.گ) در منطقه عفرين در شمال سوريه آغاز كرد و يكشنبه هفته گذشته مركز شهر عفرين را تصرف كرد اما عمليات براي پاكسازي اين شهر و اشغال روستاهاي اطراف اين شهر همچنان ادامه دارد.
حزب كارگران كردستان(پ.ك.ك) بيش از 30 سال است كه به صورت مسلحانه عليه دولت مركزي تركيه مي جنگد.
اين تشكيلات از سوي دولت تركيه، اتحاديه اروپا و دولت آمريكا به عنوان گروه تروريستي شناخته و معرفي شده است.
اين تشكيلات از يكسال پيش عليه دولت مركزي تركيه و اقليم كردستان عراق اعلام جنگ تمام عيار كرده است.
دولت تركيه همچنين از زمستان گذشته عمليات وسيعي را عليه مقرهاي پ.ك.ك در مناطق مختلف كوهستاني شرق و جنوب شرق اين كشور آغاز كرده و بسياري از محل هاي استقرار آنها را شناسايي و منهدم كرده است.
مناطق كوهستاني شرق و جنوب شرقي تركيه و نيز ارتفاعات شمال عراق و سوريه محل استقرار عناصر گروه پ.ك.ك است.
خاورم/1905

سرخط اخبار جهان