۶ فروردین ۱۳۹۷، ۱۹:۲۰
کد خبر: 82871929
T T
۰ نفر
لندن در جنگ یمن كنار عربستان ایستاده است

لندن - ایرنا - وزیر امور خارجه انگلیس روز دوشنبه در واكنش به حملات موشكی دیشب (یكشنبه) به عربستان تصریح كرد كه لندن در برابر تهدید جدی امنیتی شانه‌به‌شانه عربستان ایستادگی می‌كند.

به گزارش ایرنا به نقل از وزارت امورخارجه انگلیس، «بوریس جانسون» با صدور بیانیه‌ای اعلام كرد: از حملات موشكی متعددی كه شامگاه گذشته به سمت عربستان سعودی شلیك شد و جان غیرنظامیان را هدف قرارداده و یك تن نیز كشته برجای گذاشت، متأثر شدم.
وی افزود، انگلیس از سازمان ملل متحد می‌خواهد تا درباره نحوه ورود موشك‌های اخیر به یمن كه مغایر قطعنامه سازمان ملل است تحقیق كند.
جانسون بابیان اینكه مسئولان این حادثه باید دست از چنین اقدامات خطرناك و تحریك‌آمیز بردارند، افزود: بازگشت به گفت‌وگوهای سیاسی، راهكار مهمی در جهت پایان دادن به درگیری‌ها در یمن به‌ منظور حفظ جان مردم این كشور و امنیت منطقه به شمار می‌رود.
در پی حمله شب گذشته یگان موشكی یمن به اهدافی در عربستان، مسئولان سعودی اعلام كردند كه هفت موشك به‌سوی شهرهای این كشور شلیك‌شده است كه سه فروند آن ریاض پایتخت را هدف گرفته بود.
حمله موشكی انصار الله به عربستان در آغاز چهارمین سال تجاوز نظامی ائتلاف عربی به سركردگی عربستان به كشور یمن صورت گرفت .
عربستان همراه با امارات ، بحرین ، كویت ، سودان و مصر از ششم فروردین 94 اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این كشور به‌منظور بازگرداندن 'عبدربه منصور هادی' رئیس جمهوری مستعفی یمن به قدرت كرد.
كشورهای همپیمان عربستان در این جنگ به دنبال مشاهده بی نتیجه بودن آن به تدریج خود را از ائتلاف عربی كنار كشیدند و فقط امارات به دلیل داشتن اهداف توسعه طلبانه و طمع ورزی های خاص خود در یمن به حضور نظامی اش در این جنگ تا به امروز ادامه داده است .
این تجاوز نظامی تاكنون نتیجه ای جز كشته و زخمی شدن ده ها هزار یمنی و همچنین آواره شدن میلیون ها تن از شهروندان محروم و فقیر و ویرانی زیرساخت های این كشور نداشته است.
سازمان دیده‌بان حقوق بشر امروز خواستار توقف فروش اسلحه به ریاض شد.
اروپام ** هـ ن *شبس*1613*

سرخط اخبار جهان