۲۴ اسفند ۱۳۹۶، ۱:۲۲
کد خبر: 82862987
T T
۰ نفر
مقامات نظامی ایران و تركیه بر تقویت و توسعه همكاری مشترك دفاعی تأكید كردند

آنكارا- ایرنا- معاون وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران و جانشین رئیس ستاد كل ارتش تركیه بر تقویت و توسعه همكاری مشترك دفاعی میان تهران ـ آنكارا تأكید كردند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، امیر سرتیپ دوم محمد احدی معاون وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران و ارتشبد امیر دوندار جانشین رئیس ستاد كل ارتش تركیه در جریان این دیدار، علاوه بر تاكید در خصوص تقویت و توسعه همكاری های دفاعی دوجانبه، خواستار حفظ تمامیت ارضی و احترام به حاكمیت ملی كشورها در منطقه شدند.
در این دیدار طرفین ضمن گفت و گو پیرامون همكاری های دو جانبه و تحولات منطقه ای، همكاری های دفاعی و نظامی میان دو كشور را موجب تقویت مناسبات دو جانبه و در راستای حفظ ثبات، صلح و امنیت در منطقه ارزیابی كردند.
معاون وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران كه بنا به دعوت شوای آلپای معاون وزیر دفاع جمهوری تركیه به آنكارا سفر كرده است، با معاون وزیر دفاع تركیه ملاقات و پیرامون موضوعات مورد علاقه گفت و گو و تبادل نظر كرد.
در این دیدار سرتیپ دوم محمد احدی دعوتنامه امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران را به نورالدین جانیكلی وزیر دفاع تركیه برای سفر رسمی به تهران تسلیم وی كرد.
در این سفر همچنین معاون وزیر دفاع جمهوری اسلامی و هیأت همراه با معاون و مستشاری صنایع دفاعی جمهوری تركیه دیدار و از چند واحد صنایع دفاعی این كشور بازدید كردند.
خاورم/1905

سرخط اخبار جهان