۲۲ اسفند ۱۳۹۶، ۱۲:۳۸
کد خبر: 82861057
T T
۰ نفر
22میلیارد ریال به پروش دهندگان ماهی در خراسان شمالی پرداخت شد

بجنورد- ایرنا- مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد كشاورزی خراسان شمالی گفت: امسال، 22 میلیارد ریال تسهیلات برای فعال سازی و رونق مزارع پرورش ماهی به تولیدكنندگان استان پرداخت شد كه بیشترین مبلغ پرداختی به پرورش دهندگان ماهی شهرستان شیروان بود.

محمدعلی مصباحی سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا طرح های پرورش ماهی معرفی شده به بانك های عامل را 56 میلیارد و 275 میلیون ریال عنوان و اظهار كرد: تاكنون 22 میلیارد ریال آن پرداخت شده و مابقی در دست اقدام است.
وی با بیان اینكه از ابتدای سال جاری تاكنون یكهزار و 800 تن ماهی در استان تولید شده است، گفت: این میزان تولید در مقایسه با پارسال 25 درصد افزایش دارد.
مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد كشاورزی خراسان شمالی گفت: پیش بینی می شود، تا پایان سال جاری تولید ماهی گرمابی و سردابی در استان به 2 هزار تن افزایش یابد.
مصباحی افزود: سهمیه ابلاغ شده تولید ماهی در استان برای سال جاری به ظرفیت یكهزار و 525 تن است.
بیشترین تولید ماهی خراسان شمالی مربوط به مزارع پرورش ماهی شیروان و كمترین آن نیز مربوط به شهرستان راز و جرگلان است و عمده تولید ماهی در این استان قزل آلای سردآبی است.
سرانه مصرف ماهی در این استان برای هر فرد سالانه 7.1 كیلوگرم و میانگین كشوری برای هر فرد در سال 9.2 كیلوگرم در سال است.
هم اكنون 157 مزرعه پرورش ماهی با ظرفیت دو میلیون و 690 هزار قطعه در هر دوره در این استان فعال است كه از این تعداد 97 مركز پرورش ماهی گرمابی و 62 مركز پرورش ماهی سردآبی است.
در استان خراسان شمالی 6 هزار و 250 منبع آبی شامل رودخانه، چشمه، قنات و سد وجود دارد.
7186/6042 /3007

سرخط اخبار استان‌ها