۱۰ اسفند ۱۳۹۶، ۹:۱۲
کد خبر: 82847724
T T
۰ نفر
باهنر: ظریف از قوی ترین وزرای خارجه بعد از پیروزی انقلاب است

تهران - ایرنا - دبیركل جامعه اسلامی مهندسین گفت: آقای ظریف یكی از قوی ترین وزرای خارجه ما بعد از پیروزی انقلاب است و باید حقشان ادا شود.

محمدرضا باهنر روز پنجشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار سیاسی ایرنا در خصوص قدردانی رهبرمعظم انقلاب از وزیر امور خارجه و تاكید ایشان بر تداوم مواضعی كه وزیر خارجه نسبت به غربی ها در پیش گرفته است، اظهار داشت: وزیر امور خارجه و همكارانشان یكی از قوی ترین و قدرتمندترین تیم های دیپلماتیك ما بودند.
باهنر گفت: آقای ظریف، فردی ملی، متدین و قابل تقدیر است.
رهبر انقلاب در بیانات روز 29 بهمن در دیدار مردم تبریز با اشاره به برجام و مذاكرات هسته ای تاكیدكردند: ما نتیجه اتكاء به خارجی‌ها را در قضیه برجام مشاهده كردیم و در قضیه مذاكرات هسته‌ای به آنها اعتماد كردیم اما سودی نبردیم البته خوشبختانه مسئولان برخورد خوبی با این مسئله دارند و وزیر امور خارجه كه باید از او تشكر كرد، با خباثت امریكایی ها و به نعل و به میخ زدن اروپایی‌ها، برخورد خیلی خوب و قوی دارد كه این راه باید ادامه یابد.
دبیركل جامعه اسلامی مهندسین همچنین در خصوص سخنان رئیس جمهوری در جشنواره خوارزمی مبنی بر اینكه نباید به اساتید، پژوهشگران و جوانان همیشه مشكوك باشیم و سخت گیری های بی جا باید كنار برود اظهار داشت: قشر دانشگاهی ما قشر فرهیخته و قابل احترامی است و باید احترام آنها حفظ شود و فكر می كنم از نظر امكانات مالی و موقعیت اجتماعی این امر حفظ و رعایت شده است.
باهنر گفت: لازم است به دانشگاهیان برای حفظ جامعه، فكر جامعه و ارزش های انقلاب جامع تر فكر كنند و شورای عالی انقلاب فرهنگی هم محافظ منافع قشر دانشگاهی است و هم باید مراقب هنجارهای اسلامی باشد.
به گزارش ایرنا، رئیس جمهوری روز شنبه در اختتامیه سی و یكمین جشنواره خوارزمی گفت: دولت باید شرایط مساعد را برای پیشرفت علم و پژوهش در كشور فراهم كند. این حرف نادرست است كه به اساتید، پژوهشگران و جوانان همیشه مشكوك باشیم ، سخت گیری های بی جا باید كنار برود.
وی افزود: اگر دانشجویی می‌خواهد در سمیناری در خارج از كشور حضور پیدا كند، نباید قبل و بعد از حضور، او را مورد سوال و جواب قرار دهیم چرا كه در دنیای علم این حرف‌ها وجود ندارد و در رشته‌های تخصصی باید بتوانیم با دنیا تعامل كنیم؛ این بسیار نادرست است كه به اساتید و پژوهشگران مشكوك باشیم.
روحانی تصریح كرد: اساتید، دانشجویان و پژوهشگران ما به دین، فرهنگ، كشور و آینده ملت خود علاقه مند هستند و سخت گیری‌های بی‌جا باید از مسیر فعالیت آنها كنار برود.
سیام**6984**1021
۰ نفر