۷ اسفند ۱۳۹۶، ۱۷:۱۳
کد خبر: 82844747
T T
۰ نفر
تاكید روسای جمهوری تركیه و فرانسه بر اجرای قطعنامه آتش بس شورای امنیت در مورد سوریه

آنكارا- ایرنا- خبرگزاری آناتولی تركیه اعلام كرد كه رجب طیب اردوغان و امانوئل مكرون روسای جمهوری تركیه و فرانسه طی تماس تلفنی امروز، بر اجرای قطعنامه اخیر آتش بس شورای امنیت در سوریه تاكید كردند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، بنا به اعلام این رسانه، دو طرف در این تماس تلفنی درباره قطعنامه اخیر شورای امنیت برای برقراری آتش‌بس در سوریه به رایزنی پرداخته و با اشاره به دیدگاه مشترك درباره برقراری آتش‌بس، این اقدام را برای بهبود وضعیت انسانی در سوریه بسیار مهم خواندند.
به نوشته آناتولی، همچنین اردوغان و مكرون بر گسترش تلاش مشترك برای دستیابی به یك راه حل سیاسی در سوریه و نیز بر ادامه این تماس‌ها و گفت و گوها میان فرانسه و تركیه تاكید كردند.
آناتولی همچنین اعلام كرد كه دو رییس جمهوری درباره روند عملیات 'شاخه زیتون' در عفرین نیز گفت و گو كردند و اردوغان رییس جمهوری تركیه اعلام كرد كه این عملیات برای پاكسازی عفرین از عناصر تروریستی و ایجاد امكان بازگشت پناهجویان سوری به كشور خود انجام می شود.
به نوشته این رسانه، اردوغان همچنین تاكید كرد: در عملیات عفرین تمام تلاش تركیه این است كه از وارد شدن هر گونه آسیبی به غیرنظامیان جلوگیری شود.
همچنین ریاست جمهوری فرانسه نیز گزارش داد كه امانوئل مكرون رییس جمهوری این كشور به اردوغان گفته است كه احترام به آتش بس و برقراری آتش بس در سوریه به طور كامل امری ضروری است.
رییس جمهوری فرانسه همچنین آتش‌بس انسانی در سوریه را شامل عفرین عنوان كرده و به اردوغان گفته است كه نظارت فرانسه بر تلاش‌های كمك‌رسانی و استفاده از سلاح‌های شیمیایی در سوریه همیشگی و فراگیر است.
خاورم/1905

سرخط اخبار جهان