۲ اسفند ۱۳۹۶، ۹:۱۵
کد خبر: 82838781
T T
۰ نفر
عملیات جستجو جعبه سیاه هواپیمای ای. تی. آر 72ادامه دارد

تهران - ایرنا - مدیر كل دفتر عملیات هوانوردی سازمان هواپیمایی كشوری گفت: همزمان با ادامه عملیات جستجو و انتقال پیكر مسافران هواپیمای ای.تی. آر 72، تاكنون جعبه سیاه آن پیدا نشده است.

' محمد سعید شرفی ' روز چهار شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تكاوران ارتش هم اكنون در منطقه در حال جمع آوری پیكر مسافران این هواپیما هستند، اما وضعیت بد جوی، بارش برف و ابر شدید در محل سقوط هوپیما، امداد رسانی را با محدودیت های زیادی مواجه كرده است.
وی گفت: توضیحات فنی و تخصصی برای شناسایی جعبه سیاه این هواپیما به نیروهای امدادی، كوهنوردان و تكاوران ارتش داده شده تا هرچه سریع تر بتوانیم جعبه سیاه این هواپیما را پیدا كنیم.
مدیر كل دفترعملیات هوانوردی سازمان هواپیمایی كشوری بیان كرد: با وجود سرمای شدید در منطقه عملیات جستجوی پیكر مسافران این پرواز ادامه دارد و تاكنون عملیات ما متوقف نشده است.
به گزارش ایرنا ، پرواز شماره 3704 شركت هواپیمایی آسمان با 60 مسافر و 6 خدمه پروازی ساعت 8 صبح روز یكشنبه 29 بهمن ماه تهران را به مقصد یاسوج ترك كرد.
این هواپیما از نوع «ای. تی. آر 72» پس از 55 دقیقه پرواز از صفحه رادار مركز كنترل خارج و در منطقه كوهستانی پادنای سمیرم در 14 مایلی فرودگاه یاسوج سقوط می كند.
روز گذشته علی عابدزاده رئیس سازمان هواپیمایی كشوری به اعزام گروه های لازم به منطقه برای كمك به مسئولان محلی در همان روز حادثه اشاره كرد و گفت: تعیین نقطه ای كه هواپیما در آن سقوط كرده بود به دلیل وسعت منطقه و شرایط بد آب و هوایی كار سختی بود كه نیاز به یك مهندسی جدیدی داشت كه در همه جای جهان ممكن است چنین چیزی رخ دهد.
رییس سازمان هواپیمایی كشور به تلاش های صورت گرفته برای شناسایی نقطه حادثه اشاره و خاطرنشان ساخت: دیدن نقطه نیاز به ابزاری خاص داشت كه برای این منظور از كمك های سازمان فضایی ایران و همچنین كمك كشور روسیه استفاده شد، اما به دلیل وجود ابر در منطقه تصاویر ماهواره ای دید لازم را نداشت.
سرانجام پس از سه روز جستجو محل سقوط این هواپیما در یكی از رشته كوه های دنا در حدود 4 هزار متری پیدا شد و هم اكنون عملیات جستجو و انتقال پیكر مسافران این هواپیما ادامه دارد.
اخبار اقتصادی ایرنا در تلگرام: IRNAeco@
اقتصام**1108** 6075
۰ نفر

سرخط اخبار جامعه