۱ اسفند ۱۳۹۶، ۱۱:۴۴
کد خبر: 82838163
T T
۰ نفر

آخرین خبرها از سقوط هواپیمای تهران - یاسوج

۱ اسفند ۱۳۹۶، ۱۱:۴۴
کد خبر: 82838163
آخرین خبرها از سقوط هواپیمای تهران - یاسوج

تهران - ایرنا - شرایط جوی منطقه «نوقل» محل سقوط هواپیمای مسافری تهران - یاسوج سبب شد تا بالگردهای امدادی امكان فرود در محل سقوط هواپیما را نداشته باشند.

امدادگران جمعیت هلال احمر و بالگرد نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ساعتی پیش موفق به شناسایی محل دقیق سقوط هواپیمای مسافری تهران - یاسوج در ارتفاع بالای چهار هزار متر در منطقه «نوقل» یاسوج شدند.
جمعیت هلال احمر نیز اعلام كرد: با شناسایی محل دقیق سقوط هواپیما، 100 كوهنورد و امدادگر در حال حركت به سمت محل سقوط هواپیما هستند و پیش بینی می شود تا ساعتی دیگر به محل سقوط هواپیما برسند.
مقام های امدادرسان حاضر در منطقه روز سه شنبه اعلام كردند: به دلیل شرایط جوی، انتقال اجساد از طریق بالگرد امكان پذیر نیست.
همچنین مسئولان محلی هلال احمر حاضر در منطقه نیز اعلام كردند: به دلیل پراكندگی اجساد و قطعات هواپیما، همه شعاع نقطه مورد نظر توسط نیروهای عملیاتی هلال احمر به صورت دقیق جست ‌و جو می‌شود. ضمن آنكه كارشناسان شركت هواپیمایی آسمان نیز برای پیدا كردن جعبه سیاه به نقطه مورد نظر اعزام خواهند شد.
بر اساس این گزارش، به دلیل شرایط سخت جوی، فرود بالگرد در نقطه مورد نظر غیر ممكن است و اجساد باید به صورت دستی به پایین كوه منتقل شوند كه این امر مستلزم صرف زمان است. همچنین تصاویری از محل سقوط هواپیما منتشر شده است كه نشان می داد شماری از اجساد روی برف ها پراكنده است.
مسئولان امدادرسانی اعلام كردند: چنانچه اجساد در یك نقطه باشند، تا عصر امروز كار انتقال به اتمام می رسد.
مقام های محلی از مردم نیز درخواست كردند به محل حادثه نروند تا گروه های جستجو به سرعت به محل حادثه برسند.
همچنین كاپیتان سهیلی خلبان بالگردی كه امروز (سه شنبه) موفق به پیدا كردن لاشه هواپیمای مسافربری شد، در گفت و گو با خبرنگاران گفت: بعد از یك ساعت جستجو، برخی قطعات بزرگ هواپیما را روی نوك یكی از قله های كوه دنا مشاهده كرده و این موضوع نشان می دهد كه هواپیما به ارتفاعات برخورد كرده است.
مجتبی خالدی سخنگوی اورژانس كشور نیز گفت: هواپیما پیدا شده اما از وضعیت دقیق اجساد اطلاعات دقیقی نداریم چرا كه برف روی آنها نشسته است.
مرتضی سلیمی رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر هم گفته است: انتقال اجساد به محض تایید شرایط جوی انجام می‌شود.
وی یادآور شد: تیم امداد هوایی به محل سقوط هواپیما اعزام شده تا شرایط جوی را برای انتقال هوایی اجساد بررسی كند. چنانچه شرایط از سوی تیم اعزامی تایید شود كار انتقال اجساد آغاز خواهد شد.
وی در عین حال گفت كه بسكت هایی برای بسته‌بندی اجساد و انتقال به پایین آنها از دیروز مهیا شده است.
یك فروند هواپیمای مسافری هواپیمایی آسمان صبح روز یكشنبه در مسیر تهران - یاسوج از صفحه رادار محو شد. گفته می شود این هواپیما با 66 مسافر و خدمه به علت شرایط نامساعد جوی سقوط كرده است.
پرواز شماره 3704 شركت هواپیمایی آسمان با 60 مسافر و 6 خدمه پروازی ساعت 8 صبح روز یكشنبه 29 بهمن ماه تهران را به مقصد یاسوج ترك كرد.
این هواپیما از نوع «ای تی آر 72» پس از 55 دقیقه پرواز از صفحه رادار مركز كنترل خارج می‌ شود و بر اساس اعلام نهادهای ذی ربط خبر سقوط آن در منطقه كوهستانی پادنای سمیرم در 14 مایلی فرودگاه یاسوج اتفاق می افتد. این هواپیما هر روز یك پرواز از تهران به یاسوج و یك پرواز بر عكس داشت كه به طور میانگین 50 تا 60 مسافر حمل می‌كرد.
هواپیمای حادثه دیده از نوع ای تی آر 72- 200 بود كه شركت هواپیمایی آسمان از سال 1993 میلادی در اختیار داشت.
این هواپیما 25 سال عمر و گنجایش 78 سرنشین با دو خلبان را داشت.
اجتمام**1067**1545
۰ نفر