۲۹ بهمن ۱۳۹۶، ۱۶:۱۷
کد خبر: 82836274
T T
۰ نفر

ستاد بررسی سانحه هواپیمای سانحه تشكیل می شود

۲۹ بهمن ۱۳۹۶، ۱۶:۱۷
کد خبر: 82836274
ستاد بررسی سانحه هواپیمای سانحه تشكیل می شود

تهران - ایرنا - وزیر راه و شهرسازی در حكمی به علی عابدزاده رئیس سازمان هواپیمایی كشوری خواستار تشكیل ستاد بررسی سانحه و 11 گروه تخصصی همراه برای بررسی دلایل حادثه هواپیمای اِ تی آر متعلق به شركت هواپیمایی آسمان شد.

به گزارش روز یكشنبه ایرنا از روابط عمومی وزارت راه وشهرسازی، عباس آخوندی در این حكم تاكید كرده است: با توجه به وقوع سانحه برای هواپیمای اِی تی آر (ATR72-200) متعلق به شركت هواپیمایی آسمان به شماره پرواز 3704 در 29 بهمن ماه 96 از مبداء فرودگاه مهرآباد به مقصد یاسوج، مامور می‌شوید تا براساس ماده 22 قانون هواپیمایی كشوری و آیین‌نامه اجرایی آن مصوب 30 مرداد ماه 90 نسبت به تشكیل ستاد بررسی سانحه و 11 گروه تخصصی آن در روز جاری اقدام كنید.
وزیر راه و شهرسازی از عابدزاده خواست با توجه به مقررات سازمان جهانی هوانوردی (انكس13 ایكائو) و مقررات قانونی تمام اسناد و مدارك مرتبط مورد بررسی قرار گرفته و در ادامه از نماینده رسمی شركت سازنده هواپیما نیز دعوت به عمل آید.
آخوندی ابراز امیدواری كرد كه با ریشه‌ یابی دقیق و درست این سانحه درس ‌های لازم برای جلوگیری از تكرار حوادث مشابه گرفته شده و نتیجه برای آگاهی عمومی اعلام شود.
همچنین وزیر راه و شهرسازی طی حكمی «مهرداد تقی زاده» معاون حمل و نقلی این وزارتخانه را موظف به تشكیل هیات تخصصی بر فرآیند رسیدگی سانحه هواپیمای آسمان كرد تا با تشكیل یك هیات تخصصی بر فرآیند رسیدگی سانحه نظارت و نتیجه را گزارش كند.
به گزارش ایرنا، به دنبال سقوط یك فروند هواپیمای اِی تی آر هواپیمایی آسمان، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری، ظهر امروز وزیر راه و شهرسازی را مسئول تشكیل ستاد بررسی سانحه سقوط هواپیمای شركت آسمان كرد.
رییس جمهوری دستور تشكیل ستاد بررسی سانحه سقوط هواپیما را بر اساس قانون سازمان هواپیمایی كشوری صادر كرد.
بر اساس این دستور، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی ماموریت یافت با حضور و تشكیل ستاد بررسی سانحه در سازمان هواپیمایی كشور، ضمن مدیریت، پیگیری و انجام هماهنگی های لازم برای خدمات امدادی، علل حادثه سقوط هواپیمای شركت آسمان را به سرعت گزارش كند.
یك فروند هواپیمای اِی تی آر (ATR72-200) شركت هواپیمایی آسمان كه صبح امروز از تهران عازم یاسوج بود، در 120 كیلومتری سمیرم با 66 سرنشین و كادر پروازی سقوط كرد؛ عملیات امدادی و جست و جو در منطقه ادامه دارد اما به دلیل شرایط جوی به سختی انجام می شود.

اخبار اقتصادی ایرنا در تلگرام: IRNAeco@
اقتصام**1108**2025
۰ نفر