۲۸ بهمن ۱۳۹۶، ۱۳:۵۰
کد خبر: 82834748
T T
۰ نفر
كميته ساماندهي گمرك در ايلام بايد فعال شود

ايلام - ايرنا - معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استاندار ايلام خواستار تشكيل كميته ساماندهي گمرك در اين استان شد و گفت: استانداري به عنوان دستگاه حاكميتي به گمرك در راستاي ايجاد مديريت يكپارچه كمك مي كند.

به گزارش خبرنگار، ايوب درويشي روز شنبه در نشست بررسي وضعيت بازارچه ها و مرزهاي استان اظهار كرد: مرز مهران بايد يك مديريت پاسخگو داشته باشد.
وي ادامه داد: نمي شود به يكباره بازارچه، پيلمه وري و تعاوني مرزنشينان را حذف كرد، علاوه بر حضور اين اقشار در مرز نياز به انجام يك كار حرفه اي تجاري هستند تا هم بازارچه هاي مرزي و هم تعاوني هاي مرزنشينان تقويت شوند و اقتصاد مردم مرزنشين نيز به نحو مطلوبي ارتقا يابد.
وي حفظ و توسعه اقتصاد مردم مرزنشين و تثبيت جمعيت در اين مناطق را منجر به امنيت پايدار مرز برشمرد و افزود: رونق اقتصادي مرز، تثبيت جمعيت و حفظ امنيت مناطق مرزي از دستاوردهاي رونق تجارت در بازارچه هاي مرزي است.
وي با انتقاد از اينكه سهم كشور از بازار عراق در حال كاهش است، گفت: بايد براي افزايش صادرات و مبادلات تجاري در مرز مهران تلاش بيشتري كنيم.
درويشي گفت: بايد در مرز مهران يك مديريت واحد اعمال شود و هماهنگي بين بخشي مشكل دارد كه با تسهيل در امور صادرات و ترانزيت و تسريع در خروج كالا با شكل گيري كميته ساماندهي گمرك استان اين مسايل برطرف شود.
وي ادامه داد: مرزها به عنوان پيشاني جمهوري اسلامي هستند بايد بازارچه ها و گمرك زيبا سازي شده و با مديريت خوب دقيق و منظم كار كنند.
در ادامه اين نشست فرماندار مهران، فرماندار دهلران، مديركل گمرك، رييس سازمان صنعت، معدن و تجارت و مرزباني در خصوص مسايل و مشكلات مرز به بحث و بررسي پرداختند.
لازم به ذكر است كه در اين نشست مصوب شد بحث تخليه و بارگيري در مرز بايد به شركت هاي داخل استان براي تقويت بنيه آنها واگذار شود.
همچنين مقرر شد كه ظرف يك ماه آينده گمرك تكليف وضعيت بارگيري و تخليه كالا در مرز مهران را مشخص كند.
خبرنگار: ناهيد ابراهيمي **انتشار دهنده: شهريار حيدري فر
7177/6034

سرخط اخبار استان‌ها