۲۶ بهمن ۱۳۹۶، ۱۶:۲۲
کد خبر: 82833124
T T
۰ نفر
وزير دفاع تركيه: هيچ تقاضايي براي توقف عمليات شاخه زيتون نداشته ايم

آنكارا- ايرنا- نورالدين جانيكلي وزير دفاع ملي تركيه اعلام كرد: هيچ تقاضايي براي توقف عمليات شاخه زيتون در منطقه عفرين سوريه از سوي مقامات كشورهاي مختلف نداشته ايم و تركيه حقانيت اين عمليات را به خوبي به جهانيان بيان كرده و در اين موضوع برتري رواني دارد.

به گزارش روز پنجشنبه ايرنا و به نقل از خبرگزاري آناتولي تركيه، جانيكلي بعد از ديدار با جميز متيس همتاي آمريكايي خود گفت: طي سه روز اخير و در حاشيه نشست وزراي دفاع سازمان پيمان آتلانتيك شمالي(ناتو) در بروكسل، ديدارهاي متعددي با مقامات كشورهاي مختلف در مورد عمليات شاخه زيتون انجام داديم.
وي افزود: اطلاعاتي درباره همكاري نزديك گروه هاي تروريستي از جمله حزب كارگران كردستان تركيه(پ.ك.ك) و حزب اتحاد دموكراتيك سوريه(پ.ي.د) و داعش و حضور عناصر اين گروه ها در نبرد ارتش تركيه با تروريست ها در عمليات عفرين در اختيار جيم متيس وزير دفاع آمريكا قرار دادم.
وي بيان كرد: در ديدار با وزير دفاع آمريكا با مدارك و شواهد قوي نشان داديم كه گروه هاي پ.ك.ك و پ.ي.د، اعضاي زنداني داعش را در ديرالزور، عفرين و منبج به شرط مبارزه عليه نيروهاي تركيه و ارتش آزاد سوريه آزاد كرده اند.
به گزارش آناتولي، جيمز متيس وزير دفاع آمريكا نيز پس از ديدار با نوالدين جانيكلي همتاي تركيه اي خود اعلام كرد كه ايالات متحده به حمايت از مبارزه تركيه با گروه تروريستي پ.ك.ك و ساير تهديدات تروريستي ادامه خواهد داد.
بنا به اعلام اين رسانه، متيس در ديدار با همتاي تركيه‌اي خود با تاكيد مجدد بر حفظ روابط بلند مدت ميان آنكارا و واشنگتن در زمينه دفاعي، از وي به خاطر مشاركت تركيه براي حفظ امنيت جهاني و مبارزه با گروه تروريستي داعش قدرداني كرد.
به گزارش اين رسانه، وزير دفاع آمريكا ضمن تاكيد بر اينكه كشورش متوجه تهديدات عليه تركيه است، تداوم پشتيباني آمريكا از مبارزه تركيه با گروه تروريستي پ.ك.ك و ساير تهديدات تروريستي را يادآوري كرد و دو طرف در خصوص تداوم مذاكرات و فعاليت‌هاي دفاعي دوجانبه و همچنين تقويت بيشتر همكاري دفاعي به توافق رسيدند.
خاورم/1905**انتشار دهنده: حسن فاخري

سرخط اخبار جهان