۲۵ بهمن ۱۳۹۶، ۲۰:۴۰
کد خبر: 82832390
T T
۰ نفر
پس از قرنطینه، آنفلوآنزا از دریاچه‌چیتگر گزارش نشد

تهران - ایرنا - مدیركل دامپزشكی استان تهران گفت: پس از مشاهده و تایید یك مورد آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در دریاچه شهدای خلیج فارس(چیتگر)، قرنطینه و ضدعفونی محل انجام شد كه پس از آن طی یك ماه گذشته دیگر هیچ موردی تاكنون گزارش نشده است.

اصغر برائی نژاد روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار كرد: حدود چهار هفته پیش لاشه یك قطعه پرنده مهاجر از نوع كاكایی در دریاچه شهدای خلیج فارس(غرب تهران) از سوی اداره محیط زیست تهران گزارش شد كه بعد از آزمایش مشخص شد، علت آن آنفلوانزای فوق حاد پرندگان است.
وی اضفافه كرد: در یك ماه اخیر ،‌مورد دیگری از آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در حیات وحش این استان شناسایی نشده است.
برائی نژاد افزود: پس از مشاهده این مورد محل ضدعفونی و قرنطینه شده و طی این مدت 2 نوبت نمونه برداری از پرنده های موجود انجام شد كه بعد از آن هیچ موردی از آنفلوانزا گزارش نشده است.
برائی نژاد همچنین با بیان اینكه پرنده های بومی تحت پایش و مراقبت هستند، گفت: به مدیریت دریاچه شهدای خلیج فارس اعلام شد كه از ارتباط مردم و پرنده های مهاجر در آن محل جلوگیری كنند.
به گزارش ایرنا، اداره كل محیط زیست استان تهران نیز سه روز پیش نسبت به شیوع بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان هشدار داد و شكار پرندگان وحشی در این استان را ممنوع اعلام كرد.
دراطلاعیه این اداره كل ضمن تاكید بر گشت، كنترل و پایش مناطق حساس استان مانند تالاب ها و رودخانه شور از شهروندان درخواست كرده كه از هرگونه شكار و صید پرندگان وحشی خودداری كرده و در صورت مشاهده تلفات مشكوك پرندگان وحشی موضوع را به پاسگاه های محیط بانی، ادارات شهرستانی و یا اداره كل حفاظت محیط زیست استان تهران به شماره های 77355781 ، سامانه تلفنی 1540 و یا سامانه پیامكی 50004044 اطلاع دهند و از اقدام خودسرانه و یا دست زدن به لاشه پرندگان وحشی تلف شده جدا خودداری كنند.
خبرنگار: نادره وائلی زاده - انتشار: محسن فتاحی
تهرام/ 9754**1625
۰ نفر