۲۴ بهمن ۱۳۹۶، ۱:۴۳
کد خبر: 82829893
T T
۰ نفر

كشف فساد چندمیلیارد دلاری در كردستان عراق

۲۴ بهمن ۱۳۹۶، ۱:۴۳
کد خبر: 82829893
كشف فساد چندمیلیارد دلاری در كردستان عراق

اربیل - ایرنا - عضو كمیته مبارزه با فساد وابسته به پارلمان كردستان عراق از كشف فساد چندمیلیارد دلاری در تشكیلات حاكم بر این منطقه خبر داد.

امید محمد علی عضو این كمیته روز دوشنبه به رسانه های محلی گفت: اطلاعات بدست آمده نشان می دهد كه میلیاردها دلار فساد در كردستان عراق رخ داده است .
وی بدون اشاره به جزئیات این پرونده افزود: مدارك و مستندات لازم بدست ما رسیده است و بزودی آن را تحویل مراكز قضایی در اقلیم خواهیم داد.
این عضو پارلمان كردستان عراق اضافه كرد: بزودی اسناد مربوط به این فساد چندمیلیارد دلاری را در اختیار مراجع قضایی، افكار عمومی و رسانه ها قرار خواهیم داد.
امید محمد علی به هیچ نام و عنوانی از این پرونده فساد میلیارد دلاری اشاره نكرد.
این در حالی است كه سالهاست مردم كردستان عراق خواهان مبارزه با فساد گسترده در كردستان عراق شده اند.
عدالت عبدالله روزنامه نگار كرد عراقی در خصوص پرونده جدید فساد مالی به خبرنگار ایرنا در اربیل گفت: واقعیت این است كه ما در كردستان عراق شاهد فساد گسترده مالی هستیم كه تاكنون با آن به شكلی جدی مبارزه نشده است.
وی افزود: بدون شك با نزدیك شدن به انتخابات پارلمانی در عراق و كردستان عراق ما شاهد افشای جدی پرونده های فساد مالی در این منطقه خواهیم بود كه تاكنون مسكوت باقی مانده است .
این روزنامه نگار كرد عراقی تصریح كرد كه این پرونده ها باید زودتر از این به افكار عمومی معرفی می شد تا رنگ و بوی انتخاباتی نگیرد هرچند واقعیت این است كه ما در جامعه كنونی خویش شاهد فسادهای گسترده مالی هستیم .
خاورم**351**380**

سرخط اخبار جهان