۲۰ بهمن ۱۳۹۶، ۱۲:۵۵
کد خبر: 82825827
T T
۰ نفر
149 شهروند سوری در منطقه عفرین در حمله تركیه كشته شدند

دمشق- ایرنا- رسانه های سوری روز جمعه به نقل از منابع كردی اعلام كردند كه 149غیر نظامی سوریه از ابتدای حمله نظامی تركیه تاكنون در منطقه عفرین كشته شدند.

به گزارش ایرنا، منابع كردی اظهار داشتند كه بیشتر این كشته ها كودكان و زنان هستند كه توسط ارتش تركیه و تروریست های مورد حمایت آن از آغاز این تجاوز تاكنون جان خود را از دست داده اند.
نهاد موسوم به دیدبان حقوق بشر سوریه وابسته به مخالفان سوری نیز روز گذشته اعلام كرد كه 13 نظامی تركیه در 9 روز گذشته در منطقه عفرین در شمال این كشور كشته شده اند.
این نهاد در جدیدترین گزارش خود اعلام كرد كه در این مدت 60 عضو گروه عناصر موسوم به ارتش آزاد نیز در منطقه عفرین در درگیری با كردها كشته شده اند.
دیدبان حقوق بشر سوریه همچنین از كشته شدن 37 نیروی كرد در این مدت بر اثر بمباران های هوایی و توپخانه ای ارتش تركیه در منطقه عفرین خبر داد.
ارتش تركیه 18 روز پیش، عملیات موسوم به «شاخه زیتون» را با هدف اخراج یگان های كرد از عفرین آغاز كرد.
بر اساس اعلام رسانه های تركیه در جریان این عملیات بیش از 6 هزار نیروی نظامی مشاركت دارند.
خبرگزاری آناتولی اعلام كرد كه ارتش تركیه به حملات خود در روزهای گذشته شدت بخشیده و تاكنون كنترل مناطق حساسی از جمله كوه راهبردی 'برصایا' در حومه عفرین و یك روستا به نام 'عمر اوشاقی' را به دست گرفته است.
دولت آنكار هدف از این عملیات را نابودی عناصر حزب كارگران كردستان تركیه (پ.ك.ك)، حزب اتحاد دموكراتیك سوریه (پ.ی.د)، یگان‌های مدافع خلق سوریه (ی.پ.گ) و داعش در عفرین عنوان كرده است.
مقام های آنكارا، شاخه نظامی حزب اتحاد دموكراتیك سوریه (ی.پ.گ)، را متهم می كنند كه با حزب كارگران كردستان تركیه همكاری دارد و آن را شاخه سوری این گروه می نامند.
دولت تركیه همچنین این عملیات را با استناد به حق دفاع مشروع بین المللی و قطعنامه‌های مبارزه با تروریسم شورای امنیت و ماده 51 منشور سازمان ملل حق خود می داند.
مقامات تركیه اعلام كرده اند كه خواهان حفظ تمامیت ارضی سوریه سوریه هستند و نیروهای نظامی این كشور، پس از سركوب كردهای مسلح ، منطقه را ترك خواهند كرد.
شبك**1708**خاورم**800**انتشار: علیرضا ارشادی

سرخط اخبار جهان