۱۶ بهمن ۱۳۹۶، ۱۱:۰۵
کد خبر: 82820468
T T
۰ نفر
دستگيري777 مهاجر و پناهجوي غيرقانوني در تركيه

آنكاراـ ايرناـ پليس تركيه طي هفته گذشته 777 مهاجر و پناهجوي خارجي را كه قصد عبور غيرقانوني به يونان، بلغارستان و ساير كشورهاي اروپايي از طريق تركيه را داشتند، در آب هاي درياي اژه و شهرهاي مختلف اين كشور دستگير كردند.

به گزارش امروز (دوشنبه) ايرنا و بنا به اعلام خبرگزاري آناتولي، پناهجويان دستگير شده، تبعه كشورهاي افغانستان، سوريه، عراق، آنگولا، توگو، سنگال، موريتاني، آفريقاي مركزي، كنگو، الجزاير، اوگاندا، گابن، سومالي، مالي، بنگلادش، پاكستان، غنا و دومينيكن بودند.
بنا بر اعلام اين رسانه، ماموران پليس تركيه بسياري از مهاجران را در آب هاي درياي اژه نزديك سواحل شهرستان ديكيلي استان ازمير و شهرهاي آرتوين و قرقلرايلي دستگير كردند.
به گزارش ايرنا، بر اساس قرارداد بين تركيه و اتحاديه اروپا كه در سال گذشته ميلادي به امضا رسيد، مقرر شده كه تركيه جلوي مهاجرت پناهجويان به سمت اروپا را بگيرد.
در سال 2015 و پيش از امضاي اين قرارداد، بيش از يك ميليون پناهجو از مسيرهاي دريايي و زميني عازم كشورهاي اروپايي شدند و صدها نفر از آنها در مسير مهاجرت در دريا و رودخانه ها غرق شده و جان خود را از دست دادند.
سواحل تركيه در درياي مديترانه و به خصوص درياي اژه مابين تركيه و يونان از جمله معابر دريايي انتقال پناهجويان و از محل هاي عبور غيرمجاز و پرمخاطره مهاجران به سمت اروپا و يونان محسوب مي شود.
انتقال مهاجران به سمت اروپا در مسيرهاي دريايي با استفاده از قايق ها و تجهيزات غيراستاندارد انجام مي شود.
انتقال مهاجران غيرقانوني به اروپا توسط گروه هاي قاچاق انسان انجام مي شود كه با مخاطره غرق شدن در آب دريا و نيز گرفتار شدن در دست قاچاقچيان انسان و دزدان دريايي همراه است.
خاورم/1905**1275
انتشار دهنده:مجيد جعفري

سرخط اخبار جهان