۹ بهمن ۱۳۹۶، ۲۳:۵۴
کد خبر: 82812954
T T
۰ نفر
فرمانده الحشد الشعبی خواهان خروج نیروهای آمریكایی ازاستان الانبار شد

بغداد - ایرنا - یك فرمانده الحشد الشعبی استان الانبار روز دوشنبه خواستار خروج نیروهای آمریكایی از مناطق این استان به دنبال حمله هوایی اخیر و بی توجهی نسبت به حقوق بی گناهان و كشتار خونسردانه غیرنظامیان شد.

به گزارش ایرنا، قطری العبیدی در گفت و گو با خبرگزاری المعلومه عراق در عین حال از آنچه سكوت دولت و عدم اتخاذ تصمیمات فوری برای پایان دادن به این اقدامات خلاف قانون نامید، انتقاد كرد.
وی گفت نیروهای الحشد الشعبی در استان الانبار خواهان خروج نیروهای آمریكایی به دلیل بی توجهی به حفظ جان بی گناهان و هدف قرار دادن فرماندهان الحشد هستند.
به گفته وی، هدف از این نوع اقدامات از میان بردن دستاوردهای نظامی و امنیتی محقق شده توسط الحشد در جنگ با گروه های جنایتكار داعش است
العبیدی افزود: نیروهای امریكایی دست به كشتار مردم بیگناه در منطقه البغدادی واقع در غرب الرمادی زدند و در این راستا از خبرچین های مزدوری استفاده كردند كه می كوشند فرماندهان الحشد را به هر روشی از بین ببرند.
وی گفت: همین باعث شده است كه فرماندهان الحشد در منطقه از سكوت دولت و عدم اتخاذ تدابیر فوری برای پایان دادن به تعدی نیروهای آمریكایی در حد مردم بی گناه شگفت زده شوند.
وی گفت: الحشد الشعبی خواهان خروج نیروهای آمریكایی و سپردن موضوع امنیت منطقه به دست نیروهای امنیتی عراق است كه با استقامت و یكپارچگی برای آزادسازی تمام مناطق از لوث جنایتكاران داعش اقدام كردند.
گفتنی است جنگنده های امریكایی شنبه گذشته در منطقه البغدادی غرب استان الانبار در یك حمله هوایی موجب كشته و زخمی شدن نزدیك به 30 نفر شدند كه به گفته منابع محلی چند نیروی الحشد الشعبی، دو مسوول محلی و چندین غیر نظامی در میان این افراد بوده اند.
در همین راستا فرماندهی عملیات مشترك عراق از تشكیل كمیته ای برای انجام تحقیقات در مورد این حادثه خبر داد.
عملیات هوایی نیروهای آمریكایی در غرب عراق طی سه روز گذشته با بازتاب ها و واكنش های بسیاری در میان احزاب و شخصیت های سیاسی روبرو شده است و مطالبه ضرورت خروج نیروهای آمریكایی از خاك عراق بویژه پس از اعلام پایان نظامی داعش بیش از پیش مطرح می شود.
خاورم**380**

سرخط اخبار جهان