122واحد صنعتی گلستان وام رونق تولید گرفتند/ از 983متقاضی امسال

گرگان - ایرنا- رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: از ابتدای سال جاری 983درخواست برای دریافت وام به بانك های استان ارجاع شده كه تاكنون 122واحد موفق به دریافت یكهزار و 790 میلیارد ریال تسهیلات شده اند.

به گزارش ایرنا، حسینقلی قوانلو عصر سه شنبه در پنجاهمین نشست كارگروه تسهیل و رفع موانع تولید گلستان اظهار كرد: درخواست این متقاضیان برای دریافت 12هزار و 890 میلیارد ریال تسهیلات پس از تصویب در كارگروه رونق تولید به بانك ها ارجاع شده است.
وی تصریح كرد: در مجموع حدود 318 واحد تولیدی استان امسال از محل اعتبارات كارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و نیز سایر منابع بانكی 4هزار و 910 میلیارد ریال وام دریافت كرده اند.
به گفته وی؛ در این مدت بانك های استان از محل سایر منابع بانكی به 173 واحد تولیدی بیش از 2هزار و 910 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت نمودند، ضمن اینكه 23 واحد كه پرونده آنها سال گذشته در بانك ها تكمیل شده بود مبلغ 220 میلیارد ریال وام دریافت كردند.
تسهیلات پرداخت شده به صنایع از محل اعتبارات كارگروه رفع موانع تولید در بهبود عملكرد صنایع، راه اندازی واحدهای تولیدی جدید، افزایش تولید و بهره وری و ایجاد اشتغال نقش موثری دارد، گلستان، رتبه یازدهم كشور را در این بخش دارد.
اقتصاد استان مرزی گلستان بیشتر بر پایه كشاورزی استور بوده و صنعت در این استان بیشتر در حوزه صنایع كوچك و متوسط با اشتغال كم فعال است.
این استان یك میلیون و 869 هزار نفر جمعیت دارد كه در 30 شهر و 1075 روستا زندگی می كنند.
1648
تنظیم وانتشار: پری سالارنیا

سرخط اخبار استان‌ها